Auteur Topic: Ideenbus  (gelezen 95860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChrisNLD

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #54 Gepost op: 3 februari 2008, 23:00:47 »
Citaat
Persoonlijk zie ik het nut er totaal niet van in om een apart board te gaan opstarten waarin iedereen in z'n eigen topic z'n aankopen kan posten. Het is "leuk" om nieuwe aankopen te melden, omdat je blij met je aankoop bent. Op de manier waar jij/jullie het zouden willen wordt het veel te zwaar/beladen mijninziens.
Carel  :)

Ben verder niet boos hoor en allang blij dat we er hier gewoon over kunnen praten, zonder dat het in een scheldpartij uitmondt. Dat heb ik elders wel anders gezien.

Gr Chris
een tevreden forumlid 8-)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ideeënbus
« Reactie #54 Gepost op: 3 februari 2008, 23:00:47 »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Ideeënbus
« Reactie #53 Gepost op: 3 februari 2008, 20:08:06 »
Persoonlijk zie ik het nut er totaal niet van in om een apart board te gaan opstarten waarin iedereen in z'n eigen topic z'n aankopen kan posten. Het is "leuk" om nieuwe aankopen te melden, omdat je blij met je aankoop bent. Op de manier waar jij/jullie het zouden willen wordt het veel te zwaar/beladen mijninziens.
Carel  :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

ChrisNLD

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #52 Gepost op: 3 februari 2008, 19:04:48 »
Citaat
Inderdaad, blijkbaar gaat het behoorlijk goed met de economie!  ;)
Daarom hoeft dit topic niet "sticky" te worden, het blijft vanzelf gegarandeerd op de 1ste pagina staan...  :)
Carel

Beste Carel,

Ik wil geen sticky!!! :(

 Wat ik wel graag zou zien is een aparte groep onder bijv Algemeen, zodat elke aankoop een eigen onderwerp heeft (= 1 onderwerp per item)
of
dat elk lid zijn eigen onderwerp kan maken waarin hij/zij zijn al de nieuwe aankopen kan plaatsen (= 1 onderwerp per gebruiker)

Nu vind ik het nogal onoverzichtelijk en het is moeilijk terug zoeken, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen ;-)

Gr Chris

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Ideeënbus
« Reactie #51 Gepost op: 3 februari 2008, 16:04:58 »
Citaat


Toch nog maar even aandacht vragen voor een apart omderwerp "laatste aankoop". Schijnbaar het het heel goed met de Nederlandse economie ;)
Inderdaad, blijkbaar gaat het behoorlijk goed met de economie!  ;)
Daarom hoeft dit topic niet "sticky" te worden, het blijft vanzelf gegarandeerd op de 1ste pagina staan...  :)
Carel
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2008, 16:05:23 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

ChrisNLD

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #50 Gepost op: 3 februari 2008, 14:17:12 »
Citaat


Sticky?? [smiley=huh.gif]  Ik bedoel natuurlijk onderwerp *bloos*. Nu al 6 pagina's voor de LBA's  :)


Toch nog maar even aandacht vragen voor een apart omderwerp "laatste aankoop". Schijnbaar het het heel goed met de Nederlandse economie ;)

edwindev

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #49 Gepost op: 13 januari 2008, 20:43:57 »
Citaat

mmmmm, als we met zijn allen dat niveau halen  [smiley=tekst-toppie.gif]
Met de helft van het niveau ben ik ook al meer dan tevreden hoor ;-)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Ideeënbus
« Reactie #48 Gepost op: 13 januari 2008, 20:41:37 »
Citaat
Wordt het dus een soort van DutchPhotoZone, maar dan alleen voor Pentax-gebruikers ;-)

mmmmm, als we met zijn allen dat niveau halen  [smiley=tekst-toppie.gif]

greetz,
Erik

edwindev

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #47 Gepost op: 13 januari 2008, 20:40:03 »
Citaat
Het kan een leuke dwarsdoorsnede worden van de foto's van 'onze' leden, waarop iedereen in één oogopslag kan zien wat wij maken.
Wordt het dus een soort van DutchPhotoZone, maar dan alleen voor Pentax-gebruikers ;-)

piet66

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #46 Gepost op: 13 januari 2008, 19:39:44 »
Citaat
Geen slecht idee opzich! Maar zoiets vereist nogal wat dicipline van de gebruikers. Als je het niet erg vind zet ik dit idee voorlopig nog even in de koelkast. (ik gooi het dus niet weg!)  ;)
Carel
Geen probleem hoor, het was maar een hersenspinsel dat ik meteen heb gepost.

Het kan een leuke dwarsdoorsnede worden van de foto's van 'onze' leden, waarop iedereen in één oogopslag kan zien wat wij maken.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Ideeënbus
« Reactie #45 Gepost op: 13 januari 2008, 13:58:11 »
Geen slecht idee opzich! Maar zoiets vereist nogal wat dicipline van de gebruikers. Als je het niet erg vind zet ik dit idee voorlopig nog even in de koelkast. (ik gooi het dus niet weg!)  ;)
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

edwindev

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #44 Gepost op: 13 januari 2008, 00:07:44 »
Citaat
Kan er een soort gallery komen met daarin de 10 of 25 meest aansprekende foto's van dit forum?
Ik vind het een goed idee, het is alleen aan de mods om te bepalen of het voor hun technisch te realiseren is...
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2008, 00:08:02 door edwindev »

piet66

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #43 Gepost op: 12 januari 2008, 22:36:48 »
Kan er een soort gallery komen met daarin de 10 of 25 meest aansprekende foto's van dit forum? Met die restrictie dat er maximaal 'X' foto's van één maker in mogen staan. Op die manier krijg je natuurlijk niet de allermooiste foto's, maar dan hebben meer personen kans om in de gallery te komen.

Ik zie het zo: er worden 25 (kan ieder willekeurig getal zijn) foto's geselecteerd, bijvoorbeeld door de mods. Elke dag, of elke twee dagen, of elke week, mag iemand er een foto aan toevoegen en een foto uit verwijderen. Degene van wie de foto is toegevoegd, mag de volgende keer toevoegen en verwijderen. Op die manier krijg je een mooie collage van alle hier gepubliceerde foto's.

Je krijgt zo een gallery waarin niet de kwalitatief mooiste foto's staan, maar dat hoeft ook niet. Daarvoor zijn genoeg andere fora beschikbaar. Door persoonlijke voorkeuren kan er een technisch slechte foto in komen te staan, maar het verhaal dat bij de uitverkiezing hoort, is toch veel leuker dan een perfecte plaat.

Er hoeven dan geen discussies bij te komen. Alleen plaatjes kijken, met een korte toelichting door de selecteur.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk. Als jullie het een slecht idee vinden, zal ik er niet minder om slapen hoor :).
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2008, 22:40:00 door piet66 »

ChrisNLD

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #42 Gepost op: 12 januari 2008, 21:10:37 »
Citaat
Lijkt me helemaal niet nodig. Als iedereen zo veel blijft kopen, dan blijft het topic vanzelf boven aan de lijst staan ;-)


Sticky?? [smiley=huh.gif]  Ik bedoel natuurlijk onderwerp *bloos*. Nu al 6 pagina's voor de LBA's  :)

edwindev

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2008, 19:34:11 »
Citaat
een eigen sticky voor  "Jouw laatste aankoop ..." lijkt steeds meer gerechtvaardigd  ;)
Lijkt me helemaal niet nodig. Als iedereen zo veel blijft kopen, dan blijft het topic vanzelf boven aan de lijst staan ;-)

ChrisNLD

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #40 Gepost op: 12 januari 2008, 16:12:52 »
een eigen sticky voor  "Jouw laatste aankoop ..." lijkt steeds meer gerechtvaardigd  ;)

Gr
Chris

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Ideeënbus
« Reactie #39 Gepost op: 3 januari 2008, 19:50:35 »
Citaat
Misschien is het een idee de rubrieken:
 
[tab]'Andere digitale camera's,
[tab]'Pentax analoge spiegelreflexcamera's' en
[tab]'andere camera's'

samen te voegen (alles in 'andere camera's' voegen misschien?), gezien het totaal aantal onderwerpen sinds de opsplitsing slechts 9 bedraagt in 3 verschillende rubrieken?
Wie weet gebeurt dit nog wel een keer. Maar voorlopig laat ik het nog even zo. (onder het mom "het vreet geen brood")  :D
Carel
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2008, 19:51:14 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Ideeënbus
« Reactie #38 Gepost op: 1 januari 2008, 21:32:27 »
Misschien is het een idee de rubrieken:
 
[tab]'Andere digitale camera's,
[tab]'Pentax analoge spiegelreflexcamera's' en
[tab]'andere camera's'

samen te voegen (alles in 'andere camera's' voegen misschien?), gezien het totaal aantal onderwerpen sinds de opsplitsing slechts 9 bedraagt in 3 verschillende rubrieken?

Groeten, John.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2008, 21:34:01 door John »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Ideeënbus
« Reactie #37 Gepost op: 22 november 2007, 14:46:54 »
Over welke onderwerpen is er nog behoefte aan een ‘sticky’?

Mogelijke onderwerpen:
- DoF / Scherptediepte
- Flitsen
- Macrofotografie – hulpmiddelen (denk aan extension tubes, omkeerringen, voorzetlenzen)
- De gulden snede en andere tips voor compositie

En natuurlijk de “standaard” onderwerpen:
-      natuur
-      dieren
-      portret
-      macro
-      sport
-      available light
-      enz…

En als ik dan denk aan de reeds gemaakte “ makings of … “ kunnen we een mooie kennisbank opbouwen….

Ik denk dat nu iedereen als een gek aan het typen slaat…grin…. En om te voorkomen dat we dertig artikelen over DoF krijgen en niets over de rest, stel ik voor dat je in deze thread even aangeeft dat je over een bepaald onderwerp iets wil schrijven… Is voor jezelf meteen een prachtige stok achter de deur … big grin.

Als aftrap heb ik maar meteen twee artikeltjes geschreven…

En .. is het wellicht een idee om ergens een plaats in te ruimen om aspecten van fotografie (zie bovenstaande lijstjes) te plaatsen?
 
« Laatst bewerkt op: 23 november 2007, 07:20:17 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

edwindev

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #36 Gepost op: 22 november 2007, 10:41:06 »
Citaat
De afdeling Objectieven wordt vandaag of morgen ook aangepast! (snel hè edwindev!)  ;)
Helemaal geweldig!!  :D

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Ideeënbus
« Reactie #35 Gepost op: 22 november 2007, 10:28:15 »
@edwindev,Eviz en alle anderen: Het zat al langer in de planning, maar bij deze is het gedeelte Digitale camera's aangepast. Alle Dslr's nu in één subforum, en alle andere digitale camera's (Pentax Compacts en andere merken digitale slr/compact camera's) in een ander subforum.
Om voor fotomeetings speciaal een subforum te maken lijkt mij vooralsnog overkill. Dit past mijnsinziens ook prima in het subforum "Mededelingen".

De afdeling Objectieven wordt vandaag of morgen ook aangepast! (snel hè edwindev!)  ;)
« Laatst bewerkt op: 22 november 2007, 10:31:20 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

edwindev

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #34 Gepost op: 22 november 2007, 10:24:13 »
Mooi dat de DSLR's bij elkaar gevoegd zijn. Is het misschien ook een idee om het lenzengedeelte op te delen in een gedeelte voor Zoom-objectieven en een gedeelte voor Vaste-brandpunt objectieven?

edwindev

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #33 Gepost op: 21 november 2007, 22:42:50 »
Ik denk dat het ook handiger is als het gedeelte Digitale camera's opgedeeld wordt in een gedeelte Spiegelreflexcamera's en een gedeelte Compactcamera's. Er staat nu ook algemene informatie die van toepassing op alle spiegelreflexcamera's in of het k10d-gedeelte of het k1*0d etc-gedeelte. Is een probleem of topic specifiek voor een type camera, dan kan je altijd [type] voor het onderwerp zetten.

Verder lijkt me het voorstel voor een meting-gedeelte een goed idee.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Ideeënbus
« Reactie #32 Gepost op: 21 november 2007, 20:36:53 »
Ik vind de laatste forum-aanpassing geslaagd. Wellicht ook de K10 samenvoegen met de overige digitale reflexcamera's? Hoe moet het als straks als de K200d, de K20D (en de K2d  :P :P :P :P???) uitkomen?
Ook het off-topic formum is een leuke toevoeging.
Is er ook interesse in een foto-meet subforum.? Kunnen we als deelnemers aan dit forum via dit subforum fotomeets afspreken. Allemaal Pentaxgebruikers bij elkaar: da's weer eens wat anders al eenling tussen al dat nikon en canon geweld.

greetz

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Ideeënbus
« Reactie #31 Gepost op: 16 november 2007, 20:45:05 »
Kan er misschien een sticky gemaakt worden hoe te werk te gaan als je een vraag hebt en verdere huishoudelijke mededelingen?. Het valt me op dat er steeds meer topics geopend worden met vragen die gemakkelijk met de zoekfunctie uit de al beschikbare info op dit forum gefilterd kunnen worden.

Groeten, John.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Ideeënbus
« Reactie #30 Gepost op: 4 november 2007, 13:46:38 »
Citaat
Citaat

@ Pim
Inderdaad van de meer dan 100 leden zijn er maar weinig regelmatig actief op dit forum.Dat is wel jammer.

greetz

Vind het eerlijk gezegd wel meevallen: 29 full members op de 108.... Overigens, "lurken" is m.i. perfect acceptabel. Ieder zijn eigen manier van kennis opnemen. Alleen als de verhouding (absoluut of relatief) te scheef is, werkt het niet meer...
Mee eens! En vergeet niet, we zijn eigenlijk nog een jong forum. Veel mensen lurken eerst een tijdje, alvorens zelf actief te worden. En de één heeft meer te melden dan de ander. Niks mis mee, ieder z'n ding! Zolang je niet het gevoel krijg dat je de enige bent die post!  :o
[size=9]edit: typo[/size]
« Laatst bewerkt op: 16 november 2007, 23:52:30 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1