Auteur Topic: Aan de pomp  (gelezen 14143 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Aan de pomp
« Reactie #20 Gepost op: 3 maart 2011, 22:15:42 »
Zo zeg, rij jij in een tank?  :D :D
Er ligt een 3.0V6t onder de motorkap........ :evil: :evil: :evil: Onwijs veel gein mee, totdat de de auto aangeeft dat ie alweer dorst heeft.......

Ik denk dat dat bedrag aan belasting wel heel erg mee zal vallen als je bedenkt wat het bezit van een auto kost.
Het is maar hoe duur je auto is :-)
Nu zit ik op € 40.000 voor een "luxe-middenklasser". Als je dat in guldens omrekent word je ook niet vrolijk.
Dan zit je al snel aan € 5.000 inkomstenbelasting hoor............per jaar! Dus met lease contract van 4 jaar betaal ik ook de halve auto.
Ik klaag niet, integendeel, maar feitelijk betaal ik de rest (benzine, onderhoud, etc.) ook zelf. Een werkgever zal het worst wezen of die mij nu betaald in auto of in salaris.
Ik denk niet dat je voor de bijtelling een gelijke auto prive kunt rijden: altijd nieuw tot max een paar jaar oud, all risk verzekering, afschrijving, onderhoud, benzine en weinig zorgen. Ik zou het er voor doen hoor.

Hier ook diesel, rij 1000km op een tank (ongeveer 1:17,5). Wegenbelasting is dan wel weer 110 euro in de maand.. lengte of breedte idee.
Ik betaal toch ook al 75 euro per maand (benzine).

greetz,
Erik

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Aan de pomp
« Reactie #20 Gepost op: 3 maart 2011, 22:15:42 »

Offline ew

  • Junior Member
  • Berichten: 26
Re:Aan de pomp
« Reactie #19 Gepost op: 3 maart 2011, 22:15:25 »
Tja, ik rijd in een luxe middenklasser van 9 jaar oud (van 30k).

Belasting/verzekering is al 130 euro per maand.
Afschrijving ongeveer 200 per maand

en dan komen daar ook nog kosten bij voor het gebruik van het ding....

Bij mijn 30k per jaar en een kilometerkostprijs (all in bij die 30k) van ongeveer 25 ct/km tik ik dus ook 7500 euro per jaar af....

densch

  • Gast
Re:Aan de pomp
« Reactie #18 Gepost op: 3 maart 2011, 22:14:27 »
Zo zeg, rij jij in een tank?  :D :D

Ik maar denken dat mijn slurper al veel verbruikt....... 770 km op één tank (van 70 liter).

haha ikke 740 km op 40 liter. :D
voordat de brandstofpomp naar zijn schrootje ging zelfs 830 km op 40 liter. (maar dat kon niet goed zijn zij de garage)

Gr. Dennis

oh ja,mijn leaseauto renault kangoo. netto 113 euri p/m all in.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Aan de pomp
« Reactie #17 Gepost op: 3 maart 2011, 22:11:52 »
Ik haal net iets meer dan 300 km op één tank...

Kleine tank of zeer grote auto?  :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Aan de pomp
« Reactie #16 Gepost op: 3 maart 2011, 22:11:18 »
Ik denk dat dat bedrag aan belasting wel heel erg mee zal vallen als je bedenkt wat het bezit van een auto kost.

Het is maar hoe duur je auto is :-)
Nu zit ik op € 40.000 voor een "luxe-middenklasser". Als je dat in guldens omrekent word je ook niet vrolijk.
Dan zit je al snel aan € 5.000 inkomstenbelasting hoor............per jaar! Dus met lease contract van 4 jaar betaal ik ook de halve auto.
Ik klaag niet, integendeel, maar feitelijk betaal ik de rest (benzine, onderhoud, etc.) ook zelf. Een werkgever zal het worst wezen of die mij nu betaald in auto of in salaris.

Offline ew

  • Junior Member
  • Berichten: 26
Re:Aan de pomp
« Reactie #15 Gepost op: 3 maart 2011, 22:11:05 »
Ik haal net iets meer dan 300 km op één tank...

patrick91

  • Gast
Re:Aan de pomp
« Reactie #14 Gepost op: 3 maart 2011, 22:10:24 »
Hier ook diesel, rij 1000km op een tank (ongeveer 1:17,5). Wegenbelasting is dan wel weer 110 euro in de maand.. lengte of breedte idee.

Offline ew

  • Junior Member
  • Berichten: 26
Re:Aan de pomp
« Reactie #13 Gepost op: 3 maart 2011, 22:07:12 »
Ik denk dat dat bedrag aan belasting wel heel erg mee zal vallen als je bedenkt wat het bezit van een auto kost.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Aan de pomp
« Reactie #12 Gepost op: 3 maart 2011, 22:06:57 »
De lol in het tanken ben ik ook wel kwijt. Ik sta elke week bij de pomp en tik dan ongeveer EUR 105 per keer weg. En daar rijd ik dan net 600 km voor ;-)
 :schaam:

Zo zeg, rij jij in een tank?  :D :D

Ik maar denken dat mijn slurper al veel verbruikt....... 770 km op één tank (van 70 liter).

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Aan de pomp
« Reactie #11 Gepost op: 3 maart 2011, 22:05:12 »
ps, waar blijven de bio-auto's en brandstof ::)

Dennis,

Toen ging de wekker  :) Zodra we die hebben komt er op bio brandstof ook accijns en zijn we weer net zoals nu de melkkoe van de overheid.
Nu niet gaan roepen van dat hebben we te danken aan dit rechtse kabinet want daar wordt geloof ik de laatste tijd zowat alles op geschoven, want dan wil ik eerst nog van meneer Kok mijn kwartje terug  ;) Ooit is links met de accijnzen op "luxe producten" begonnen namelijk.

Maar mee eens, het gaat nergens meer over. Zo zie je maar, als een goed zogenaamd "schaars" wordt, vragen ze absurde prijzen. Net Pentax lenzen  :D :D

Ik ben in het "gelukkige bezit" (?) van een lease auto, maar let wel altijd bij welke pomp ik mijn auto vol gooi. Hier vrijwel om de hoek zit een Shell pomp die nu € 1,595 per liter rekent.
Aan de andere kant betaal ik voor mijn privé gebruik ook weer een enorm bedrag aan belasting........

Groet
Edzo

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Aan de pomp
« Reactie #10 Gepost op: 3 maart 2011, 22:03:06 »
Zijn er nog mensen die met plezier naar de pomp gaan?[...]

De lol in het tanken ben ik ook wel kwijt. Ik sta elke week bij de pomp en tik dan ongeveer EUR 105 per keer weg. En daar rijd ik dan net 600 km voor ;-)
 :schaam:

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Aan de pomp
« Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2011, 21:58:29 »
ps, waar blijven de bio-auto's en brandstof ::)
Is ook geen oplossing, als die zullen komen wordt het eten weer duurder en ook de benzine zelf, om alle mensen en auto's te "voeden" van bio brandstof is de oppervlakte van de aarde alleen niet genoeg...

Dit is misschien wel een tijdelijke oplossing, te minste genoeg voor woon werk verkeer voor de meeste.
http://www.nissan.nl/NL/nl/vehicles/electricvehicles/leaf.html#vehicles/electricvehicles/leaf
De eerste rijden deze week in Amsterdam als het goed is, over een paar maanden is de rest van nederland aan de buurt.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline ew

  • Junior Member
  • Berichten: 26
Re:Aan de pomp
« Reactie #8 Gepost op: 3 maart 2011, 21:54:35 »
Duurder, geen idee.
Ik tank altijd voor 50 euro.

Maar ik heb wel het idee dat mijn bezoekjes bij de pomp steeds vaker gaan gebeuren............. :D

Eric



50?

Jeetje, dat is lang geleden. Hoewel ik er inmiddels een paar keer meer dan 20 euro in kreeg...

(maarja, wat wil je met netto 37 liter gastank)

Offline ew

  • Junior Member
  • Berichten: 26
Re:Aan de pomp
« Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2011, 21:51:35 »

ps, waar blijven de bio-auto's en brandstof ::)

even uit het hoofd hoor, ik weet dus niet of ie nog bestaat: www.ppo.nu

edit: haha, ik was er dus sinds november 2005 niet meer geweest (goh, wat raar: toen ontdekte ik dat in mijn auto een Lucas-pomp zat en geen Bosch) en kan er nog gewoon inloggen.

Offline Rugzak

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
  • Met vallen en opstaan komen we er wel...
Re:Aan de pomp
« Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2011, 21:49:41 »
Duurder, geen idee.
Ik tank altijd voor 50 euro.

Maar ik heb wel het idee dat mijn bezoekjes bij de pomp steeds vaker gaan gebeuren............. :D

Eric


Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Aan de pomp
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2011, 21:48:42 »
Ook hier (Portugal) is de brandstof duur.
Diesel vandaag 129,9 en euro 95 is 1,44 en dat is bij een zogenaamde witte pomp.

Vroeger maakte wij altijd het grapje ; wacht maar tot de benzine een knaak wordt.
Nou daar zijn we allang overheen.

Edit : Dat lijkt goedkoper in Nederland, echter het mimiumloon is hier net geen 500 €  :( en daar moeten ze meer dan 40 uur per week voor werken.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline ew

  • Junior Member
  • Berichten: 26
Re:Aan de pomp
« Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2011, 21:48:41 »
Hmmm, en dan te bedenken dat ik volgende week voor mijn werk weer dik 1000 km weg mag trappen....



Gelukkig betaal ik maar 62 ct/liter...

densch

  • Gast
Re:Aan de pomp
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2011, 21:46:35 »
Ik rijd een diesel. Het kon voor ons eigenlijk net niet meer helemaal uit.
Maar nu alles duurder wordt is het voor ons weer rendabel om diesel te rijden. ;D

Gr Dennis

ps, waar blijven de bio-auto's en brandstof ::)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Aan de pomp
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2011, 21:46:22 »
Het is inderdaad "bij de beesten af", en het gaat maar door! Komende zomer zitten we voor een litertje Euro95 op 1,80.     :dash1: :'(
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Aan de pomp
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2011, 21:41:47 »
Zijn er nog mensen die met plezier naar de pomp gaan? Moest gisteravond nog even tanken(benzine), omdat ik vandaag alléén naar het werk moest. Ik had 40,07 liter voor €64,73! (Naar guldens omgerekend bijna 150 gulden!! ???) En het wordt nog duurder?  Vanaf morgen €1,697.
Dus vandaag nog snel even tanken.

grJohan