Auteur Topic: teleconverter  (gelezen 2551 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: teleconverter
« Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2007, 16:12:54 »
Citaat
en zijn ze voor mij ook echt bruikbaar.
Inmiddels heb ik  bij "jezelf voorstellen" mezelf voorgesteld en daar mijn lenzen neergezet.

alvast bedankt

Of ze bruikbaar zijn? Ik zou voor de koop mijn lenzen even uitproberen... In principe zouden alle oude M lenzen AF moeten worden, maar ik zou dat graag eerst even willen zien...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: teleconverter
« Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2007, 16:12:54 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: teleconverter
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2007, 16:08:19 »
Citaat
hallo Harry.

Wil je voor mij een paar voorbeelden van producten noemen van de omgekeerde converter.
dus die van manuele focus lenzen autofocus maakt.
Dat is voor mij zeer interessant want ik heb 1 digitale lens, en rest analoge lenzen waarvan 1 met a functie, en rest niet.

Alleen onder de naam die jij noemt kan ik het niet vinden. Is dat de echte naam?

wil je wat voorbeelden geven van pentax en niet pentax converters.

Voor zover ik weet is er daar maar één van. Zoals in de post beschreven: de PENTAX 1.7x AF. Ik heb deze ooit eens in mijn handen gehad maar vond hem toen te duur (100 euro). Ik had hem willen kopen als hij met mijn SIGMA 28-300 werkte, maar helaas, dat deed ie niet...

Als je "lijsten" wil hebben, moet je even op PENTAX sites kijken als bijv. http://www.bdimitrov.de
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2007, 16:11:09 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Thomas

  • Gast
Re: teleconverter
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2007, 15:43:06 »
en zijn ze voor mij ook echt bruikbaar.
Inmiddels heb ik  bij "jezelf voorstellen" mezelf voorgesteld en daar mijn lenzen neergezet.

alvast bedankt

Thomas

  • Gast
Re: teleconverter
« Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2007, 15:37:27 »
hallo Harry.

Wil je voor mij een paar voorbeelden van producten noemen van de omgekeerde converter.
dus die van manuele focus lenzen autofocus maakt.
Dat is voor mij zeer interessant want ik heb 1 digitale lens, en rest analoge lenzen waarvan 1 met a functie, en rest niet.

Alleen onder de naam die jij noemt kan ik het niet vinden. Is dat de echte naam?

wil je wat voorbeelden geven van pentax en niet pentax converters.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: teleconverter
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2007, 12:18:51 »
Een teleconverter 1.4x kost één stop aan licht, een 2x converter 2 stops... In pricipe werken alle converters, alleen bij sommige verlies je AF.
Omgekeerd bestaat er ook een Pentax 1.7 converter die van Manueel Focus lenzen, autofocus maakt (de converter stelt scherp...
Ik vind het leuke hebbedingetjes... Zijn voor weinig op marktplaats te krijgen, alleen de orginile Pentax is wat zeldzamer..
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Spotmatic

  • Gast
Re: teleconverter
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2007, 22:53:22 »
Voor Pentax is er in het telebereik weinig lichtsterks te koop.

De enige optie is geloof ik de Sigma 70-200 F2.8 welke nu slecht leverbaar is (ja ik wil er ook wel een). Met een 2x teleconverter kom je dan uit op 140-400 F5.6 hetgeen erg netjes is. In de winter wordt de 60-250 F4.0 van Pentax leverbaar, ik zou hier dan even op wachten ;). Een teleconverter doet vaak niet echt goed!
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2007, 18:23:20 door admin »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: teleconverter
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2007, 22:49:32 »
Wat voor objectief zouden jullie mijn dan aanraden?als ik een tele converter neem.

Spotmatic

  • Gast
Re: teleconverter
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2007, 20:09:30 »
Helemaal met Marleen eens. Elke lens kan worden gebruikt met een teleconverter echter moet je er wel rekening mee houden dat de lichtsterkte eenzelfde factor vermenigvuldigd als de brandpuntafstand. Tevens zijn de meeste teleconverters niet Auto Focus (ze zijn er wel), dit betekend dat je zelf moet gaan focussen.

Marleen

  • Gast
Re: teleconverter
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2007, 18:51:50 »
Hoi Johan,

Ik zou dat persoonlijk niet doen, deze lens is niet lichtsterk en ik kan me voorstellen dat hij niet goed/snel meer kan focussen en gaat 'hunten', maar ik spreek niet uit ervaring ;)

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
teleconverter
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2007, 18:22:17 »
Is er een converter voor een tamron70-300?of kan dat helemaal niet samen?ik had iets gelezen,dat je daardoor verder kan inzoomen.