Auteur Topic: 55-300 toch soepel (geworden)  (gelezen 902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lodewijk

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 141
  • Geslacht: Man
Re:55-300 toch soepel (geworden)
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2010, 17:03:59 »
Hallo,

Ik heb deze lens nu ook sinds een maand. Geen enkel probleem met zoemen. Je hebt misschien een exemplaar gehad met een vuiltje erin. Verder een fantastische lens als je tenminste voldoende licht hebt. Ik ben ermee naar de Provence geweest en heb hem voldoende uit kunnen testen. Alles goed scherp ook op 300 mm (sluitertijd 1/350). Al met al ben ik zeer tevreden, zeker voor die prijs. Ik zal binnenkort eens wat foto's op de site gaan plaatsen.

Groetjes, Lodewijk
K10D | DA16-45 | DA55-300 | 50/1,7

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:55-300 toch soepel (geworden)
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2010, 17:03:59 »

RonHendriks

  • Gast
Re:55-300 toch soepel (geworden)
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2010, 21:47:55 »
Kan best zijn dat zo'n lens al enkele maanden in opslag legt en dan kan het best zijn dat gebruik alles weer soepel laat lopen. Pentax maakt zijn lenzen tegenwoordig in batch-productie en maakt dus een containertje vol of zoiets.

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
55-300 toch soepel (geworden)
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2010, 21:44:05 »
Sinds enige (korte) tijd ben ik in het bezit van een K-x met onder andere het Pentax 55-300 objectief.

Maar, wat zag ik al een donkere bui hangen  :(. Want de zoomring ging in het begin van het bereik maar wat niet soepel. Het was net alsof er een hobbeltje, een weerstand, moest worden overwonnen.
Maar na een dag (erg) veel van dit objectief gebruik te hebben gemaakt in dierentuin Gaiapark in Kerkrade is hier goddank niets meer van te merken. De zoomring loopt uiterst soepel.

Iemand een zelfde soort ervaring? Is dit mijn unieke ervaring of hebben andere (merk, brandpuntafstand) zoomobjectieven hier ook last van, dat ze eerst even 'warm' moeten worden gedraaid?
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd