Auteur Topic: Welke digitale camera hebben jullie?  (gelezen 1789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fotostudiotex

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #16 Gepost op: 15 september 2007, 21:11:03 »
Citaat
Het wordt pas vervelend als die "freaks" jouw hun mening gaan opdringen en je proberen te indoctrineren. Dat gedrag maakt het op fora wat minder plezierig. Niet neerkijken op iemand met een "mindere" kwaliteit uitrusting, rustig reageren op zg. "domme" vragen, kortom: respect voor elkaar.

Meestal maken die freaks erg weinig foto's. Ze vinden het wel leuk om te schermen met hun geweldige apparatuur en sabelen je helemaal neer, wanneer jij meld dat je een leuke Sigma lens hebt gekocht.
Conclusie: mijdt zulke mensen en ga lekker je eigen gang, bevalt mij tot nu toe het beste.

gr. peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #16 Gepost op: 15 september 2007, 21:11:03 »

Pim

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #15 Gepost op: 15 september 2007, 19:20:24 »
Of is al het bovenstaande "eigen" aan ons MANNEN.

Ik was jaren geleden al helemaal blij toen ik een camera-hulpstukje op een Nintendo spelcomputer kon prikken en meteen een plaatje te zien kreeg.....en kon adrukken op postzegelformaat.


Ik dacht zomaar even wat.

Groet
Pim.

piet66

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2007, 14:04:09 »
Als je de K100 en de K110 als 1 toestel beschouwt, dan komt de poll al heel wat beter over voor dit type. Er zijn dus best wel gebruikers hier met zo'n toestel.

piet66

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2007, 14:02:47 »
Ik kom ook op enkele fora over wielrennen, daar tel je vaak pas mee als je een fiets hebt voor een prijs waarvoor je een goede tweedehands auto kunt kopen. Ik gun eenieder zijn/haar hobby (er zijn hier volgens mij erg weinig vrouwen, of vergis ik me), maar sommigen schieten door. Niet alleen met racefietsen, ook met fototoestellen en bijbehorende accessoires. Een fietszadel van 300+ euro is aan mij niet besteed, net als een lens van meer dan 1000 euro.

Het wordt pas vervelend als die "freaks" jouw hun mening gaan opdringen en je proberen te indoctrineren. Dat gedrag maakt het op fora wat minder plezierig. Niet neerkijken op iemand met een "mindere" kwaliteit uitrusting, rustig reageren op zg. "domme" vragen, kortom: respect voor elkaar.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2007, 14:06:15 door piet66 »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #12 Gepost op: 13 september 2007, 14:06:47 »
Nee, ik maak me er (niet meer) druk om! Ik roei ook graag tegen de stroom in, mijn auto is een Honda (Accord Type S).
[size=9](en menig Bmw/Audi/Mercedes rij ik het snot voor de ogen! Sssst, niet verder vertellen!)[/size] [smiley=tongue.gif]
« Laatst bewerkt op: 13 september 2007, 14:22:21 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #11 Gepost op: 13 september 2007, 13:52:55 »
Hey don't worry!!! Ik rij Alfa Romeo en moet je dan horen wat voor commentaren je krijgt.
Beetje vergelijkbaar als je met een Pentax aan komt zetten bij de Canon/Nikon boys (en girls).

Geintje op zich vind ik niet erg, laat mij maar lekker eigenwijs doen  ;D


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #10 Gepost op: 13 september 2007, 13:42:10 »
Citaat
Ik had het al een beetje verwacht, de K10 is veruit in de meerderheid. Gelukkig is er op dit forum geen strijd te verwachten zoals die tussen Canon en Nikon. Hier zitten alleen Pentaxgebruikers.
Nee gelukkig niet! Ik kom ook veel op een ander forum (Gathering of Tweakers), maar het fotografieforum daar wordt gedomineerd door Canon- en Nikonfanboys. Altijd hetzelfde verhaal over groter platform, meer glas verkrijgbaar e.d. Dat is ook zeker zo, maar niet iedereen heeft behoefte aan tig lenzen à 1500 euro of meer per stuk. Maar dat gaat er soms moeilijk in, want je weet maar nooit waar je naartoe groeit in je fotohobby... :-[
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

piet66

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2007, 16:19:24 »
Ik had het al een beetje verwacht, de K10 is veruit in de meerderheid. Gelukkig is er op dit forum geen strijd te verwachten zoals die tussen Canon en Nikon. Hier zitten alleen Pentaxgebruikers.

wimem

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2007, 15:56:19 »
Citaat
Citaat
Eigenlijk is dit een erg onzinnige vraag, want ook met een leeg blik kan je mooie foto's maken en dát is per slot het resultaat, toch?
Het gaat niet om het geinvesteerde kapitaal,  maar wat je er mee doet...?
Zie mijn eigen (eerste) post in dit draadje. Ik geef zelf al aan dat dit volstrekt overbodig is. De kleur van jouw auto bepaalt ook niet hoe lekker die rijdt. Het leek me aardig om te weten welke (digitale) SLR's er op deze site vertegenwoordigd zijn. Ik hoef niet te weten hoe goed je foto's worden met je camera. Niets mis mee toch? Ik doe er volgens mij niemand pijn mee.

Deze reactie is niet bedoeld als een persoonlijke aanval wimem. Omdat het slechts geschreven tekst is, kan het misschien bot over komen, dat is dus niet de bedoeling. Ik hoop dat ik de strekking van de poll duidelijk heb kunnen maken: het is gewoon voor de "leuk".

Piet, voel je niet aangevallen, zo is het niet bedoelt! Ik wil alleen erg duidelijk stellen dat het niet het gereedschap is waarmee je de foto maakt maar met je hersens/gevoel.  Ik vind dat juist dát  de laatste tijd erg ondergeschoven blijft. Een kamera is geen cultobject maar gereedschap om een herinnering vast te leggen.
Dus geen aanval op deze vraag  maar enkel een vingerwijzing dat er buiten de aanschaf van een kamera met objectief méér komt kijken om een goede foto te maken. ;)

Fotostudiotex

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2007, 10:21:15 »
Piet,

Digitaal: een *ist DL

Analoog: een K000 en een MZ-7 (en nog een meetzoeker, maar dat is geen pentax)

Hoewel de K1000 nog uitstekend functioneert (na ruim 30 jaar), staat ie toch nu in de vitrine.
In de praktijk gebruik ik de ist DL en de MZ-7.
Objectieven en ander toebehoren (flitser) functioneert op beide camera's identiek.


gr. peter

lreyns

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2007, 23:35:41 »
Citaat
Citaat
Eigenlijk is dit een erg onzinnige vraag, want ook met een leeg blik kan je mooie foto's maken en dát is per slot het resultaat, toch?
Het gaat niet om het geinvesteerde kapitaal,  maar wat je er mee doet...?
Zie mijn eigen (eerste) post in dit draadje. Ik geef zelf al aan dat dit volstrekt overbodig is. De kleur van jouw auto bepaalt ook niet hoe lekker die rijdt. Het leek me aardig om te weten welke (digitale) SLR's er op deze site vertegenwoordigd zijn. Ik hoef niet te weten hoe goed je foto's worden met je camera. Niets mis mee toch? Ik doe er volgens mij niemand pijn mee.


Tuurlijk doe je er niemand zeer mee Piet,

Gewoon een leuke poll....... niets meer , niets minder. :)

Groeten, Lucien

piet66

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2007, 23:15:04 »
Citaat
Eigenlijk is dit een erg onzinnige vraag, want ook met een leeg blik kan je mooie foto's maken en dát is per slot het resultaat, toch?
Het gaat niet om het geinvesteerde kapitaal,  maar wat je er mee doet...?
Zie mijn eigen (eerste) post in dit draadje. Ik geef zelf al aan dat dit volstrekt overbodig is. De kleur van jouw auto bepaalt ook niet hoe lekker die rijdt. Het leek me aardig om te weten welke (digitale) SLR's er op deze site vertegenwoordigd zijn. Ik hoef niet te weten hoe goed je foto's worden met je camera. Niets mis mee toch? Ik doe er volgens mij niemand pijn mee.

Deze reactie is niet bedoeld als een persoonlijke aanval wimem. Omdat het slechts geschreven tekst is, kan het misschien bot over komen, dat is dus niet de bedoeling. Ik hoop dat ik de strekking van de poll duidelijk heb kunnen maken: het is gewoon voor de "leuk".
« Laatst bewerkt op: 10 september 2007, 23:35:01 door piet66 »

wimem

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2007, 22:15:58 »
Eigenlijk is dit een erg onzinnige vraag, want ook met een leeg blik kan je mooie foto's maken en dát is per slot het resultaat, toch?
Het gaat niet om het geinvesteerde kapitaal,  maar wat je er mee doet...?

piet66

  • Gast
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2007, 17:02:26 »
Citaat
Piet,
volgens mij zitten er nog een aantal mensen bij die (voornamelijk) film gebruiken en niet digitaal werken.
Mischien kan je voor hun ook nog een kolom "non-digitaal" of "film SLR" invoeren, dan blijven ze in elk geval lid van de Pentax familie.  :)
De poll moet dan wel worden "Welke camera hebben jullie"  ;)
U vraagt, wij draaien  :).
« Laatst bewerkt op: 10 september 2007, 17:02:39 door piet66 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2007, 16:20:26 »
Piet,
volgens mij zitten er nog een aantal mensen bij die (voornamelijk) film gebruiken en niet digitaal werken.
Mischien kan je voor hun ook nog een kolom "non-digitaal" of "film SLR" invoeren, dan blijven ze in elk geval lid van de Pentax familie.  :)
De poll moet dan wel worden "Welke camera hebben jullie"  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 september 2007, 16:21:50 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

piet66

  • Gast
Welke digitale camera hebben jullie?
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2007, 20:05:51 »
Volstrekt overbodige peiling  ;D, maar ik ben best nieuwsgierig wie wat heeft. Ben ik nog iets vergeten?