Auteur Topic: PS Elements.......CS  (gelezen 2930 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet66

  • Gast
Re: PS Elements.......CS
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2008, 21:42:32 »
Citaat
In Elements kun je heel simpel een aantal keer op het onderwerp klikken dat je wilt selecteren. Daarna klik met een ander penseel op de achtergrond en kun je een voorbeeld krijgen. Als je tevreden bent klik je op OK. Wil je het nog iets bijwerken, dan kun je dit met de doeselaar doen. Heel simpel!!
Ik wilde laatst van een foto waarop mijn 3 kinderen stonden, mijn kinderen vrij maken van de achtergrond. Ik heb dat volgens mij heel omslachtig gedaan door eerst te slelecteren met de magnetische lasso en daarna met het gummetje (na flink inzoomen) de restjes weg te halen. Na een paar uur was het redelijk gelukt. En dit kan dus veel simpeler, toch?

Vooral bij een foto met weinig contrast vind ik het moeilijk om een onderwerp vrij te maken van de achtergrond. In die tijdschriften staat het vaak beschreven en dan lijkt het zo makkelijk, maar dus niet bij mij.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: PS Elements.......CS
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2008, 21:42:32 »

TdiMarcel

  • Gast
Re: PS Elements.......CS
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2008, 13:18:29 »
In Elements kun je heel simpel een aantal keer op het onderwerp klikken dat je wilt selecteren. Daarna klik met een ander penseel op de achtergrond en kun je een voorbeeld krijgen. Als je tevreden bent klik je op OK. Wil je het nog iets bijwerken, dan kun je dit met de doeselaar doen. Heel simpel!!

piet66

  • Gast
Re: PS Elements.......CS
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2008, 10:47:17 »
Marcel of Gerard,

Kan iemand misschien uitleggen hoe dat haarfijn selecteren gaat is PS6? Ik heb Zoom 7/2007 niet zelf helaas. Dus, als het in enkele regeltjes toegelicht kan worden, graag.

TdiMarcel

  • Gast
Re: PS Elements.......CS
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2008, 21:40:05 »
Klopt. Ik heb CS en Elements 6.
Met Elements 6 wordt het je soms heel makkelijk gemaakt.
En daar valt het haarfijn selecteren ook onder. Deze functie heb ik nog niet onder CS ontdekt. je zou het met extraheren kunnen proberen.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: PS Elements.......CS
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2007, 09:10:18 »
In principe is elements het kleine broertje, maar... soms haalt kleine broertje grote broer in :-) daarna komt dezelfde faciliteit dan ook weer in grote broer... Een soort haasje over... Je moet dus altijd twee releases vergelijken die dicht bij elkaar liggen. Een heel oude photoshop zal het op sommige punten afleggen tegen een nieuwe photoshop elements (5 of inmiddels 6).
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: PS Elements.......CS
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2007, 18:23:00 »
Hallo allemaal,

Vreemd, ik heb er helaas ook geen oplossing voor.
Ik heb zelf nooit met een Elementsversie gewerkt en zou verwacht hebben, dat ondanks de verschillen tussen de programma's de bedieningsstructuur hetzelfde zou zijn, met het verschil dat CS uitgebreider is qua mogelijkheden.

Succes verder, John.

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
PS Elements.......CS
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2007, 10:33:04 »
In Zoom 07 van dit jaar staat een artikel over haarfijn selecteren. Maar gaat uit van het programma Photoshop Elements.
Ik zelf heb alleen Photoshop CS. :) Na vele acties lukt het mij niet het juiste resultaat te krijgen. >:(
De bewerkingen in PS Elements kloppen natuurlijk niet met CS.
Wie kan mij hiermee helpen  hetzelfde te doen in CS.

Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________