Auteur Topic: Pentax K-3 II in de Bulb-stand  (gelezen 768 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Pentax K-3 II in de Bulb-stand
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2018, 20:07:29 »
Omdat je net nieuw bent zien we dat graag door de vingers, maar een berichtje om jezelf alsnog even (kort) voor te stellen wordt zeker op prijs gesteld.
Hallo Peter, welkom op het Pentaxforum! Maar ik sluit me wel aan bij de woorden van J@@p...
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Pentax K-3 II in de Bulb-stand
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2018, 20:07:29 »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Pentax K-3 II in de Bulb-stand
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2018, 08:09:37 »
Goedemorgen Peter,

Allereerst welkom hier!
Op je vraag via het moderatiebericht hoe je berichten kunt posten heb je het antwoord zelf al gevonden: door eerst een voorstelberichtje te posten. Alleen zie ik nu dat je je bericht 2x gepost hebt en dat is niet de bedoeling. Dit voorsteltopic is echt bedoeld om jezelf te introduceren en niet om inhoudelijke vragen te stellen (je zult hier ook minder snel antwoord krijgen dan wanneer je in het juiste topic post). Omdat je net nieuw bent zien we dat graag door de vingers, maar een berichtje om jezelf alsnog even (kort) voor te stellen wordt zeker op prijs gesteld.

Met vriendelijke groet,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Peter Broer

  • Gast
Pentax K-3 II in de Bulb-stand
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2018, 09:03:17 »
Ik heb een Pentax K-3 II, en wil binnenkort gaan experimenteren met grijsfilters. Daarvoor wil ik de Bulb-stand gebruiken om zo belichtingstijden van enkele minuten te maken. Mijn vraag is nu de volgende: op welke wijze kan ik een belichtingstijd in de Bulb-stand van bijvoorbeeld 5 minten instellen, zodat dat ik de ontspanknop al die tijd hoef ingedrukt te houden ?