Auteur Topic: Fotograaf in Spe?  (gelezen 1536 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marleen

  • Gast
Re: Fotograaf in Spe?
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2007, 15:56:23 »
Welkom MarcEdwin en veel schrijf- en leesplezier gewenst!
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2007, 15:57:49 door Marleen »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Fotograaf in Spe?
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2007, 15:56:23 »

Spotmatic

  • Gast
Re: Fotograaf in Spe?
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2007, 22:55:03 »
Welkom! Leuke camera, hier ga je veel plezier van beleven  :).

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Fotograaf in Spe?
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2007, 22:16:22 »
Citaat
Beste Marcedwin,

Ook welkom! Goede keuze voor deze camera. Met welke camera heb je overigens die fraaie haarscherpe foto van de 110 gemaakt?


Groet,

Wytze

Kuch,  ;)

Canon IXUS 55. Op een statiefje. Maar ik heb o.a. ook geleerd dat je met die compact wel het e.e.a. kan instellen.
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Fotograaf in Spe?
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2007, 22:01:11 »
Beste Marcedwin,

Ook welkom! Goede keuze voor deze camera. Met welke camera heb je overigens die fraaie haarscherpe foto van de 110 gemaakt?


Groet,

Wytze

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: Fotograaf in Spe?
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2007, 21:27:40 »
hoi marcdwin,welkom hier op het forum,hooop dat je hier veel zult leren..(ik ben ook een beginner).
veel plezier hier op het forum

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Fotograaf in Spe?
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2007, 20:42:50 »
Nog niet veel mensen hier, maar dat wordt hopelijk snel beter.

Zal me is even voorstellen,

Ik heb ooit lang geleden een Canan T-50 gehad (1984). Daar een jaar of 5 mee gefotografeerd.



Maar dat analoge gebeuren was 'duur'en onhandig. Nu zie je DIRECT wat je doet. En knallen maar. Heb afgelopen zondag 698 foto's geschoten. Lekker.

Heb mezelf verwend met een Pentax k110D. Na lezen van vele testen en het even vasthouden vondt ik de Pentax het fijnst. Ook het feit dat de camera met standaard 18-55 lens te krijgen is voor 419,= Euro speelde mee. Heb ook nog lang getwijfeld over een Fuji S9600 (bridge). Maar de snelheid en mogelijkheden van een dSLR hebben de doorslag gegeven. Heb gelijk ook maar een Tamron 70-300 aangeschaft. Die heb ik dus afgelopen zondag geprobeerd. Zie hier.
Ook belangrijk was dat de Canon 350 beetje te klein is, en te plastic. Tevens vindt ik het altijd wel aardig om niet mee te gaan met de massa. En Pentax is geen massa, maar zoals ik begrepen heb wel kwaliteit.



Ben ook nog naar Schiphol geweest. Erg leuk allemaal. Maar moet nog een hoop leren. Maar heb wel door dat 1/125 op het rechte stuk van Zandvoort o.k. is  ;).



Ga me de aankomende maanden is flink verdiepen en hoop dat ik de smaak vast hou. Misschien kan ik er dan nog eens wat mee. Lijkt me leuk (doelstelling) als ik 1 a 1,5 dag per maand een fotografie jobje heb.

Tot zover mijn voorstellen.

« Laatst bewerkt op: 9 juli 2007, 20:43:58 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...