Auteur Topic: reisadvies inzake wandelvakantie gevraagd  (gelezen 833 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10671
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: reisadvies inzake wandelvakantie gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2014, 21:17:25 »
Tja, voor wat betreft Zwitserland kan ik je Graubünden aanbevelen.
Vraag is of je één overnachtingsadres wil hebben of dat je van adres naar adres wil lopen?

Als je één adres wil hebben dan weet ik nog wel een huisje (meer een schoenendoos  ;)) op een bergpas echt "in the middle of nowhere".
Je zit daar tussen de mürmeltieren en kunt vanuit het huisje al aantal wandelingen maken. Daarnaast zit je zo in Tessin en zo in Disentis met diverse wandelmogelijkheden.
Het huisje is echt bijzonder qua ligging.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: reisadvies inzake wandelvakantie gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2014, 21:17:25 »

Offline moto

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
Re: reisadvies inzake wandelvakantie gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2014, 21:09:58 »
n.a.v. het  vorige antwoord (waarvoor mijn dank) even een aanvulling.
Ik zoek advies inzake alles behalve het fotograferen.
Ik heb goede wandelschoenen / kleding en rugzak.
Zoek mat name advies over plaats en verblijf.
Gr. Joop

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10671
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: reisadvies inzake wandelvakantie gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2014, 21:07:38 »
Waarin zoek je precies advies?
Het wandelen, of het fotograferen?

We hebben vorig jaar een trekking van twee dagen in Madagaskar gedaan en ik had duo-Black Rapid strap om, met aan ene kant de K5 met 18-135 en aan de andere kant de 60-250.
Dat is niet handig dus bij het klimmen bergop. Eén strap daarentegen wel. Vele malen handiger dan een riem om je nek. Dat klotst alleen maar tegen je aan en de camera met strap op je heup kun je eventueel tijdens lopen even aan je riem of de heupband van je rugzak vastzetten. Daarnaast draagt het makkelijker in combinatie met een rugzak.
Voor dit jaar in Myanmar hebben we wederom een trekking van twee dagen op programma staan en dan pak ik het toch anders aan. Eén camera met 18-135 mm en eventueel de 55-300 in een lenskoker aan de heupband zodat die snel te wisselen is en je niet steeds de rugzak af hoeft te doen.

Ik wet niet in hoeverre je van hut naar hut loopt en dus je volledige bagage zelf mee dient te nemen. Tip om dat niet zwaarder te maken dan 15 kg, als je 5 dagen moet lopen zou ik het zeker rond de 10 kg proberen te houden. Het hangt er ook vanaf wat het dagelijks hoogteverschil is natuurlijk en je conditie.

Bij dagtochten als rugzak een goede rugzak met goede brede en stevige heupband, zodat het gewicht niet aan je nek trekt, maar op je heupen rust. Mijn vrouw was daar ook niet van overtuigd en na aandringen van mij heeft ze nieuwe rugzak gekocht en is daar ongelooflijk blij mee. Een verademing (zeker gezien haar versleten nek). Voordeel van goede heupband is dat je er ook dingen aan kunt hangen (lenskoker, zakje voor bijvoorbeeld zonnebril, etc.). Zelf heb ik als fotorugzak een Clik Elite, voor langere wandelingen een rugzak met perfect draagcomfort. Echt heel wat anders dan een "normale" fotorugzak en voldoende ruimte voor spullen als je één of twee keer overnacht. Zelf heb ik de Clik Elite Venture 35, maar de Contrajour heeft beter draagcomfort (echter nadeel voor meenemen in vliegtuig vanwege afmetingen).

Offline moto

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
reisadvies inzake wandelvakantie gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2014, 20:40:43 »
We willen volgend jaar rond Carnaval of het Pinksterweekend graag een dag of 5 gaan wandelen/fotografen in de Franse / Oostenrijkse / Zwiterse Alpen.
Hebben hier geen ervaring mee.
Elk advies / adres / aanbeveling is welkom.
Gr. Joop