Auteur Topic: Wie doet er hier aan sport?  (gelezen 2611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DickL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 760
    • Mijn Flickr albums
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2012, 23:24:35 »
Vroeger altijd gevolleybald, gefietst en twee seizoenen rally's gereden. Nu alleen nog schaatsen. In het winterseizoen elke woensdagavond op de ijsbaan van Utrecht en de laatste jaren altijd met de kids naar de Weissensee. voor dit sezoen zal het niet veel worden. Zit nog steeds met een gecompliceerde beenbreuk.
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2012, 23:30:06 door DickL »
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2012, 23:24:35 »

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2012, 22:41:10 »
He een oud onderwerp komt terug  :D
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=15346.msg122095#msg122095

Maar in sinds die tijd doe ik veel aan bushmaaien, kettingzagen en houthakken  :D

Met vriendelijke groet,
Albert
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2012, 22:44:52 door Albert »
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2012, 22:19:43 »
Nog vergeten! Natuurlijk schaatsen op natuurijs. Komt er natuurlijk weinig van maar als het er is.....
Afgelopen jaar meerdere dagen 30km gereden en een toertocht van 75 km geschaatst. Was heerlijk.
Hopelijk dit jaar weer


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2012, 22:13:12 »
Tsja..... Niet zoveel meer. Sinds onze dochter geboren is beperk ik me tot fietsen en schaatsen (alleen natuurijs dus te weinig). Heb altijd gezeild. Kleinere boten tussen 5,5 en 7 meter. Tijdje op een Hobie (catamaran) en zelfs een week op een skutsje! Heb nu zelf geen boot meer omdat ik vanwege m'n dochter en de net afgeronde verbouwing geen tijd en stallingsruimte had.

Als onze dochter haar zwemdiploma heeft, willen we kijken of ze met een optimist wil zeilen. Als ze dat leuk vind, dan komt er ook wel weer een boot! Maar dat kan nog wel weer 3 a 4 jaar duren.

Eind januari 2013 gaan we nog wel even weer naar Oostenrijk voor de alternatieve 11! Geen 200 hoor, dat hou ik niet vol.

Eigenlijk doe ik dus te weinig aan sport! Maar ik mis het niet moet ik ook wel weer bekennen.

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2012, 22:12:08 »
Ja zeker, sporten hoort er bij en dat zou iedereen moeten doen.
Vroeger op redelijk niveau zo'n 20 jaar tafeltennis en een jaar of 10 snooker gedaan.
Dat was goed voor zo'n 4, 5 dagen in de week, toen ik nog niet getrouwd was en kinderen had.

Hardlopen doe ik af en aan al 25 jaar en is voor de conditie en om het hoofd leeg te maken, daarvan is het niveau laag.
Meer dan 3 maal per week zit er nu niet in, dat is een paar jaar wel elke dag geweest, maar soms ook een jaar niet meer.

Tot slot is mijn uitdaging sinds een jaar of 5 om de golfsport onder de knie te krijgen.
Hier hoef je niet goed te zijn om er van te kunnen genieten 4 uur lang in een mooie omgeving buiten te lopen.
Ik probeer wel 1x per week te gaan al is het maar om wat te oefenen.
Om elke week een ronde te lopen heb ik het geld niet en ook de tijd niet.
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2012, 22:16:42 door OudjesEric »
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2012, 21:50:34 »
Ik doe de laatste tijd (te) weinig aan sport. In de zomer ben ik een fanatiek mountainbiker. Ik rij dan wel behoorlijk veel. Probeer iedere dag in ieder geval een rondje te rijden. Tussen de 25 en 75 km. Als ik in vorm ben doe ik 70km op de weg in precies 2 uur.
De laatste tijd alleen wat last gehad met blesures. Eerst reed ik mijn knie kapot. Te zwaar belast en daardoor bijna een jaar niet kunnen rijden.
Toen ik bijna weer mocht rijden stapte ik van de gewone fiets tijdens een fototrip en sloeg mijn enkel tegen een tak.
Behoorlijk gekneust en weer 3 maanden niet rijden. Nu rustig aan weer wat begonnen. Heb alleen weinig tijd.
Dan is mountainbiken een vervelende sport. Als ik een uurtje in het bos race moet ik ook weer een uur poetsen en onderhoud plegen
Dat vreet dus tijd dan.
Ik rij dus nu gewoon vrij veel op de gewone fiets. Lekker wat fotorondjes maken. Rij dan ook gewoon 25-30km maar wel minder hard en gewoon lekker rondrijden. Iedere dag ook van en naar de trein met de fiets wat in totaal ook weer bijna 15km is. Dit op lekkere hoge snelheid dus dat houdt de spieren lekker in beweging.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2012, 21:34:43 »
Wie op dit forum doet naast fotografie nog aan sport? En welke sport? Intens of recreatief?
Ik ben een fervente fietser en zwemmer. Mijn doel is om elke dag aan sport te doen.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)