Auteur Topic: Groende Dagen, Middachten.  (gelezen 1045 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3514
  • Geslacht: Man
Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2015, 22:19:55 »
Ben benieuwd peter, ze waren inderdaad aardig aan het knallen dus ben maar even voor de rust gegaan (voor zover mogelijk), wel zeer benieuwd naar de foto's.

Ze zijn geplaatst: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=38521.0

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2015, 22:19:55 »

risseeuw

  • Gast
Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2015, 17:33:09 »
Mooie foto's die je in de tuin genomen hebt. Zelf ben ik de tuin niet meer ingegaan, maar heb zo te zien wel wat moois gemist. Wel ben ik bij het kleiduivenschieten wezen fotograferen, de foto's daarvan volgen later.

Groet,  Peter

Ben benieuwd peter, ze waren inderdaad aardig aan het knallen dus ben maar even voor de rust gegaan (voor zover mogelijk), wel zeer benieuwd naar de foto's. 

Offline Johnnie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1026
  • Geslacht: Man
  • Aan de spullen ligt het niet!
Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2015, 16:20:55 »
Ik vind het groen iets te onnatuurlijk groen. Kan ook aan mijn beeldscherm liggen natuurlijk. Voor de rest mooie composities op een mooie locatie!

Groeten, John
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3514
  • Geslacht: Man
Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2015, 15:33:03 »
Mooie foto's die je in de tuin genomen hebt. Zelf ben ik de tuin niet meer ingegaan, maar heb zo te zien wel wat moois gemist. Wel ben ik bij het kleiduivenschieten wezen fotograferen, de foto's daarvan volgen later.

Groet,  Peter

risseeuw

  • Gast
Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2015, 13:58:54 »
Heb de kleuren wel wat aangezet hier en daar maar dat blijft nu eenmaal een persoonlijke keuze, voor wat betreft de uitgeprobeerde lenzen ben ik er wel uit, was aan het dubben tussen de Pentax DA*60-250mm F 4.0 en de nieuwe DA* 70-200mm F 2.8 en ben dus nu aan het sparen voor de 60-250mm een schitterende lens die zo waanzinnig lekker in de hand ligt.   

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2015, 13:38:23 »
vind de foto's (en dan vooral nr3) wel heel erg verzadigd in de kleuren.

MAar zijn de uitgeteste lenzen je goed bevallen?

risseeuw

  • Gast
Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2015, 13:28:26 »
Wilde dit bewust zo doen maar soms iets teveel (of te weinig), het is maar hoe je het bekijkt,  van het goede!! 
Zit niet voor niets op het forum, bedankt voor de tip.

Groeten Ronald. 

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2015, 13:21:33 »
Mooie foto's. Om het standbeeld op foto 2 op een 1/3e van het beeld te krijgen én het kasteel nog volledig op de foto te krijgen had je beter verder kunnen uitzoomen of een aantal stappen terug kunnen zetten. Dat had de foto wellicht wat mooier gemaakt.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

risseeuw

  • Gast
Groende Dagen, Middachten.
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2015, 13:11:56 »
Op zondag 14-06-15 het evenement "Groene dagen" op landgoed Middachten in de Steeg bezocht.

Het was gezellig druk en ontzettend veel te zien op het gebied van jacht, bosbouw en groenvoorziening ed.
Ook voor de inwendige mens was er voor elk wat wils e kan jullie verzekeren dat het niet alleen bij "proeven" gebleven is. (hik)..   
Behalve CameraNu was ook de stand van Ricoh/Pentax aanwezig waar ik enige forumleden trof en ook volop de kans kreeg om wat mooie objectieven uit te proberen.

na de hectiek van dit evenement en de vele gesprekken met leden van vereniging "het edelhert" en bekenden uit het veld even de rust opgezocht in de schitterende tuinen van het Kasteel Middachten. 

Hier een kleine impressie.

1


2


3


4


5


groeten Ronald.