Auteur Topic: Het grote horlogetopic.  (gelezen 19385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #51 Gepost op: 30 april 2011, 07:42:36 »
Yup, heb gisteren even de tijd genomen om de Camel op de plaat te zetten bij gebrek aan Inet-plaatjes:
>:(

Het was nog vrij lastig om `m een beetje fatsoenlijk erop te krijgen (en kan nog stukken beter)
 :good:
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #51 Gepost op: 30 april 2011, 07:42:36 »

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #50 Gepost op: 29 april 2011, 23:01:24 »
Yup, heb gisteren even de tijd genomen om de Camel op de plaat te zetten bij gebrek aan Inet-plaatjes:




Het was nog vrij lastig om `m een beetje fatsoenlijk erop te krijgen (en kan nog stukken beter)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #49 Gepost op: 29 april 2011, 22:53:35 »
Is hier niemand verder meer bij de tijd?
Geen klokkies te showen??

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #48 Gepost op: 29 april 2011, 22:00:53 »
@Bliks: waar heb je dat hebbeding op de kop getikt?  ;)
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

patrick91

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #47 Gepost op: 29 april 2011, 21:38:36 »
You rule :)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #46 Gepost op: 29 april 2011, 20:10:41 »
Materiële armoede zal je ook geen gelukkig gevoel geven Carel.. stel dat je wilt fotograferen maar geen toestel kan betalen.. of dat je graag Hollandse garnalen wilt eten.. het zijn maar kleine dingen.

Leuke 35mm!
Natuurlijk echte armoede is geen prettig gegeven. Maar het kan toch zo maar zijn dat de ene persoon (met z'n Optio E80)  gelukkiger is, omdat hij pas de ware liefde in z'n leven heeft gevonden en na 2 jaar werkeloos te zijn geweest eindelijk toch een baantje heeft kunnen krijgen.  Een andere persoon heeft net een K5 met een aantal DA* lenzen gekocht, om vanuit zijn splinternieuwe Hummer mooie natuurfoto's te gaan maken. Maar hij voelt zich verre van gelukkig. Waarom?
Hij heeft net gehoord dat zijn liefje bij hem heeft uitgeklokt en naar mister Optio E80 is vertrokken...  ???  ;)  ;D  :evil:
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

patrick91

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #45 Gepost op: 29 april 2011, 19:25:59 »
Materiële armoede zal je ook geen gelukkig gevoel geven Carel.. stel dat je wilt fotograferen maar geen toestel kan betalen.. of dat je graag Hollandse garnalen wilt eten.. het zijn maar kleine dingen.

Leuke 35mm!

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #44 Gepost op: 29 april 2011, 17:03:48 »
Mooi klokje bliks!
En om antwoord op je vraag te geven: alle foto's van deze horloges zijn genomen met een Pentaxcamera, althans dat is natuurlijk wel de bedoeling!  :)
Voor zover dit niet het geval is: even zelf een foto nemen en herplaatsen, en voor droomhorloges......een linkje zetten. (--> foto's op dit forum: Pentax only, behalve de Vreemdgangershoek!)

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline bliks

  • Newbie
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #43 Gepost op: 29 april 2011, 15:04:09 »
Wat heeft een discussie over horloges met Pentax te maken?
Behalve deze dan...


Jan
Pentax K-7; Sigma DC 17-70 1:2.8-4.5; Sigma DC 30 1:1.4; Pentax-FA 1:4.5-5.6 80-320mm; SMC Pentax-A 1:1.4 50mm; Metz 54MZ-4; Metz 58AF-1; LumoPro LP160

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #42 Gepost op: 29 april 2011, 12:41:50 »
Van een mooi horloge om mijn pols kan ik erg genieten namelijk...... Ik zie het dan ook meer als sieraad i.p.v. een functioneel ding op de tijd op af te lezen.

Een klokje als sieraad, zo is dat dan ook voor jou! Want om de juiste tijd bij je te hebben voldoet een horloge van 15 euro ook prima! Ach ik geef er helemaal niks om, maar ik kan lyrisch worden over een mooie, zeer goed klinkende gitaar... Het is maar waar je je geld aan uitgeeft, verder ik ben wel van mening dat "gelukkig zijn" hoegenaamd niks met materiële rijkdom te maken heeft.

Carel :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #41 Gepost op: 29 april 2011, 12:12:21 »
We maken er geen spreekwoorden topic van maar ik wordt van sommige bezittingen toch wel gelukkiger. Spreekwoorden zijn vaak dooddoeners als je het mij vraagt. Natuurlijk is het uitkijken naar iets een spannende tijd en als je iets een tijdje hebt wordt het bezit ervan gewoon maar je kunt het niet zomaar afdoen met een oneliner.


Ook mee eens. Het is nu juist het steeds kunnen uitkijken naar iets nieuws en daarvoor sparen. Dan kun je weer uitkijken naar het volgende.
Voor sommigen is er blijkbaar een moment dat ze alles hebben en dan is de lol eraf. Je moet je dan ook afvragen of het wel een echte hobby is/was.
Bij dat soort mensen is de hobby naar mijn idee het uitgeven van geld  ;)
Wat ik met bovenstaande bedoelde aan te geven is dat het naar mijn idee niet moet gaan om "het hebben om maar te hebben", maar dat je er ook van kunt genieten.
Van een mooi horloge om mijn pols kan ik erg genieten namelijk...... Ik zie het dan ook meer als sieraad i.p.v. een functioneel ding op de tijd op af te lezen.

patrick91

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #40 Gepost op: 29 april 2011, 10:23:41 »
We maken er geen spreekwoorden topic van maar ik word van sommige bezittingen toch wel gelukkiger. Spreekwoorden zijn vaak dooddoeners als je het mij vraagt. Natuurlijk is het uitkijken naar iets een spannende tijd en als je iets een tijdje hebt wordt het bezit ervan gewoon maar je kunt het niet zomaar afdoen met een oneliner.

Edit: vreselijke taalfout eruit.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2011, 19:24:01 door patrick91 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #39 Gepost op: 29 april 2011, 08:46:29 »
Ofwel een bekend spreekwoord: "Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak".

Ben het met je eens Jan.

gnodde

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #38 Gepost op: 29 april 2011, 00:32:32 »
Zo kan ik nog meer vragen stellen:
Waarom heeft iemand 50 objectieven?
Waarom heeft iemand meerdere DSLR's?
Waarom rijdt iemand Ferrari of Aston Martin als een Nissan Micra ook vooruit komt?

Dat vraag ik me inderdaad ook af. Ik doe daar niet aan mee.
Geluk zit in jezelf, niet in de dingen, die je hebt of koopt  :cooll:

Jan.

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #37 Gepost op: 28 april 2011, 23:38:19 »
...Mijn droom is nog steeds dit horloge, maar dat is wel erg duur..... Een Maurice Lacroix Masterpiece Lune Rétrograde

Een heel erg mooi horloge, maar voor die prijs heb ik liever een goed gevulde fototas met Pentax-gear.  ::)
« Laatst bewerkt op: 28 april 2011, 23:41:46 door Lysvik »

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #36 Gepost op: 28 april 2011, 23:12:10 »
Citaat
Maurice Lacroix Masterpiece Lune Rétrograde
WOW dat is echt een mooi ding, ongeveer 5500 € vond ik op het internet, dat is een kunstwerk toch wel waard, zeker als je dan weet hoe laat het is.

Dat wordt dus de enigste horloge die ik ooit weer ga dragen  :) deze of het blijft niets.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Buksbeest

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #35 Gepost op: 28 april 2011, 21:31:04 »
Ik heb een Fossil.
En dan zo'n 1 waarbij je het klokje en bandje naar hartelust kan blijven wisselen.
Ben ondertussen wel bij mijn 2e klokje en X0e bandje?

Mijn huidige band is geweldig! Zit een flessenopener op. Zit sindsdien nooit meer verlegen of opzoek naar aanstekers of muurtjes.
Maar ik kwam er pas thuis achter dat het een flessenopener was, dacht eerst gewoon een stuk metaal, vond hem toen al mooi  :D.

patrick91

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #34 Gepost op: 28 april 2011, 21:14:36 »
Horloges.. ik hou er ook van maar draag ze nooit.. heb een suunto sporthorloge (voor mijn footpod en hartslagmeter) het is de T3.
In Egypte heb ik een mooi nep langhe&sohne gekocht, bandje is alleen stuk.. moet eens een nieuwe halen.
Reden om ze niet te dragen is dat ik tot een 2 jaar terug drukker was, aan de machine geen sieraden dus is het eigenlijk zo gegaan.

Die maurice lacroix is inderdaad prachtig! Maar veel uitgeven voor een klokje doe ik niet. Als ik munten genoeg zou hebben deed ik het zeker wel.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #33 Gepost op: 28 april 2011, 20:00:39 »
@Edzo: de Pequinet is een zeer degelijke horloge. De  Pequinet moorea triomphe vind ik een schitterende horloge. Spijtig genoeg past de prijs niet in mijn budget  :-[

De Moorea triomphe lijkt wel een kruising tussen die ik heb en de wijzerplaat van de Tissot  :)

De Casio PRO TREK PRG-50
Eigenlijk is dit een hiking-watch met barometer, thermometer, kompas, hoogtemeter, ...
De horloge laadt zijn batterij op m.b.v. zonlicht. Mijn uitvoering is in titanium. Zeer sterk en vederlicht.

Deze is dus vergelijkbaar mijn mijn Tissot.


Dit is mijn 2de horloge (ik heb er spijtig genoeg geen 15  ;) ) :

Tja, bij mij zijn ze ook niet allemaal even duur hoor.
Ik heb bijvoorbeeld ook een tweetal Davis horloges, erg leuk om te zien en doorgaans < € 250.

Zoals deze bijvoorbeeld:

1. Davis automaat, om aan te geven dat hij "goedkoper is", de datum draait door tot de 39. Hier was het dus de 32e van de maand
:


Daarnaast een Zeno Watch, vliegershorloge, automatisch uurwerk. Aanbieding in Zwitserland voor € 250.
Valt allemaal dus wel mee.

Mijn droom is nog steeds dit horloge, maar dat is wel erg duur.....

2. Een Maurice Lacroix Masterpiece Lune Rétrograde



« Laatst bewerkt op: 28 april 2011, 20:21:30 door Edzo »

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #32 Gepost op: 28 april 2011, 19:47:14 »
@Edzo: de Pequinet is een zeer degelijke horloge. De  Pequinet moorea triomphe vind ik een schitterende polshorloge. Spijtig genoeg past de prijs niet in mijn budget  :-[

In mijn eerste post heb ik de Poljot getoond.
Dit is mijn 2de horloge (ik heb er spijtig genoeg geen 15  ;) ) : De Casio PRO TREK PRG-50
Eigenlijk is dit een hiking-watch met barometer, thermometer, kompas, hoogtemeter, ...
De horloge laadt zijn batterij op m.b.v. zonlicht. Mijn uitvoering is in titanium. Zeer sterk en vederlicht.

« Laatst bewerkt op: 28 april 2011, 19:59:36 door PeterK »
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #31 Gepost op: 28 april 2011, 18:22:31 »
Ah, die heeft m`n vriendin ook (oranje versie), mooi ding met (erg) veel functies.

Ik wilde ook de oranje versie, mijn favoriete kleur namelijk. In Zwitserland in de winkel toch maar besloten voor de zwarte uitvoering te gaan.

Overigens, batterij vervangen kost > € 50. Daar kopen sommigen op dit forum dus 4 horloges voor en kunnen dus met alleen van de batterij vervanging van een Tissot hun hele leven bij de tijd zijn  :D :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #30 Gepost op: 28 april 2011, 18:21:35 »
Edzo, een Micra komt niet vooruit  ;D

Rechter pedaal indrukken, helpt soms  :D
Ben het met je eens, maar velen zijn erg gelukkig met een Micra en hebben ook geen geld over voor een grotere auto.
Of zeggen tevreden te zijn, maar hebben het geld niet voor een grotere auto en gooien het dan over de boeg dat ze helemaal geen grotere auto willen , dat kan ook nog  ;)
Ook niets op tegen hoor.

Ik vind horloges mooi en ben dus bereid om er geld aan uit te geven, iemand anders vind dat om wat voor reden dan ook allemaal maar onzin.
Leven en laten leven denk ik altijd maar.

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #29 Gepost op: 28 april 2011, 18:19:47 »
Edzo, een Micra komt niet vooruit  ;D

Zeker niet met een dikke Sigma op de achterbank  :D

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #28 Gepost op: 28 april 2011, 18:17:36 »
2. Tissot T-Touch, mijn vrije-tijd horloge.
Ah, die heeft m`n vriendin ook (oranje versie), mooi ding met (erg) veel functies.

Ennuh...Edzo, een Micra komt niet vooruit  ;D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #27 Gepost op: 28 april 2011, 18:14:36 »
Hierbij mijn meest gedragen horloges van de 15 die ik er nu heb:

1. Emile Pequinet Moorea serie, minder bekend merk, zeer degelijke kwaliteit, aardig aan de prijs. Mijn vrouw heeft de dames uitvoering en hebben we samen gekocht voor onze verjaardagen aantal jaren geleden



2. Tissot T-Touch, mijn vrije-tijd horloge. Bediening via glas en voorzien van kompas, hoogtemeter, meteo, thermometer, alarm en chronograaf.
Oh ja, vergeet ik bijna, je kunt er ook tijd en datum op aflezen  :D :D

« Laatst bewerkt op: 28 april 2011, 19:59:22 door Edzo »