Auteur Topic: Vosje in de Awd  (gelezen 1488 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2015, 18:59:05 »
Een prachtige 4 luik Eviz, ben een beetje jaloers op je, had ze zelf wel willen maken. ;D

Ger

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Vosje in de Awd
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2015, 18:59:05 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #14 Gepost op: 4 november 2015, 22:24:04 »
Tnx Alwin en Annelien!  :)

Offline Alien

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #13 Gepost op: 4 november 2015, 10:37:48 »
Mooie opnames van een al dan niet tamme vos! Aangezien hier al genoeg over het aangeleerde gedrag is gezegd, denk ik dat de aandacht van Erik zijn gedeeld foto's is weg geebt. Ik, als afgestudeerd bioloog denk er het mijne van, maar laten we het hier bij de gedeelde foto's houden.

Foto 1 is mijn favoriet, de spichtige blik mooi gevangen voorbeeld van een sluw vos.
Foto 2 vind ik ook erg mooi door de bokeh en de achtergrond. Je ziet niet alleen die ene vos lopen maar in de achtergrond loopt nr2, het gehele beeld is zodoende gevuld met actie.
Foto 3 en 4 wederom mooie platen, maar voor mij persoonlijk misschien net iets te standaard (sorry Erik).

K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #12 Gepost op: 4 november 2015, 01:04:26 »
Vossen passen zich makkelijk aan aan mensen. Rondom Londen is het heel gewoon dat ze in woonwijken door achtertuinen struinen om eten te vinden. Hier zijn we meer gewend dat ze in de natuur wonen.
Verliefd op de K-1

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #11 Gepost op: 3 november 2015, 22:29:29 »
De vos op foto 1 staat er 'vet' op, maar of hij ook echt vet is ten gevolge van het voeren kan ik niet beoordelen. Als de vossen niet werden gevoerd om ze op de foto te krijgen had ik de foto's hoger aangeslagen ... Dat wel. Nu lijkt het wel een consumptie-artikel in plaats van een impressie van een natuurbelevenis.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #10 Gepost op: 3 november 2015, 21:59:57 »
En Zoran, Dick, Peter en Ron, bedankt!  :)


Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #9 Gepost op: 3 november 2015, 17:46:58 »
[...]
Eerst naar de "vosjes-lokatie" geweest.....idd daar lopen verschillende vosje rond te bedelen naar voedsel. Ze hebben perfect door wie eten geeft en wie niet. Heb even gebruik gemaakt van de "voedsel-gevers" maar deze manier van voeren staat mij toch niet zo aan....toen alle fotografen en vosjes verdwenen leken, ritste ik mijn tas open om een broodje voor mijzelf te pakken en in no time zat er een vosje op enkele centimeters voor me en wilde aan de haal met mijn broodje...En toen kwam er een groepje met twee bolderkars vol met fotomateriaal en voedsel.....tijd om te gaan....
[...]
De vosjes hebben hun gedrag zeker wel aangepast, en wel op een wijze die niet bij wilde (roof)dieren past. Dat zo'n vosje direct voor mij komt zitten, is niet echt natuurlijk gedrag meer. Ik was er zelf ook niet zo blij mee......het blijft toch een wild roofdier en onbetrouwbaar.
Er waren zelfs fotografen die met voeren een vos naar een bepaalde plek leidde, want daar viel het licht zo mooi......... :-X
De herten in dit gebied laten zich ook wel relatief dicht benaderen maar vluchten toch echt wel als je te dicht bij komt.

risseeuw

  • Gast
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #8 Gepost op: 3 november 2015, 13:04:32 »
Een ieder is vrij om de foto's te nemen waar hij wil maar ga nu niet zeggen dat dit geen geconditioneerd gedrag is!!
Er wordt wel degelijk zwaar gevoerd en wordt er gesleept met hondenbrokken, zakken eendagskuikens enz.
Zit eigenlijk stiekem te wachten tot er nu eindelijk eens iemand flink in de poten gebeten wordt, maar wie heeft het dan gedaan denk je?
Behalve de specht die in jouw gevel nestelt en daar gewoon een goede nestplaats heeft gevonden is ook de fazant en eekhoorn het gevolg van geconditioneerd gedrag.
Tijdens de laatste strenge winter 2012/2013 werden hier op Hof te Dieren de wilde zwijnen gevoerd met als gevolg het te dicht benaderen van mensen met kinderen.
Resultaat was dat de zwijnen werden afgeschoten.   

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #7 Gepost op: 3 november 2015, 11:14:57 »
De foto`s zijn fraai, maar het verhaal er achter is toch triest. Die diertjes zijn gewoon verpest door oa fotografen en ander volk die ze van voer voorzien. Deze zien er nog niet echt vet uit, maar ik heb ook al eens foto`s gezien van een veel te vette vos.

Ik weet niet of ze verpest zijn, ze jagen nog steeds op vogels. ik ken ergens een fazant die uit je hand komt eten zelfs met de jongen erbij ook een camping waar de eekhoorns over de tafel lopen of een specht die IN! mijn gevel broed!

Het is een beperkt gebied waar veel mensen komen en die vossen wennen daar dan aan, elders zijn ze gelukkig nog wel schuw genoeg.

Offline zwitser

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 764
  • Geslacht: Man
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #6 Gepost op: 3 november 2015, 06:03:50 »
Mooie foto's vooral nr1.
Gr Ron
2X Sony A7RIII

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #5 Gepost op: 2 november 2015, 23:57:57 »
Schitterende foto's geworden Erik. Foto 1 en 3 vind ik de grootste toppers.

Offline DickL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 760
    • Mijn Flickr albums
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #4 Gepost op: 2 november 2015, 22:12:47 »
Prachtige foto's Erik. Kijk nu al uit naar de mini-meet
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2015, 19:57:52 »
Mooie reeks.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Vosje in de Awd
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2015, 19:19:18 »
De foto`s zijn fraai, maar het verhaal er achter is toch triest. Die diertjes zijn gewoon verpest door oa fotografen en ander volk die ze van voer voorzien. Deze zien er nog niet echt vet uit, maar ik heb ook al eens foto`s gezien van een veel te vette vos. 

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl