Auteur Topic: voetbal  (gelezen 1886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:voetbal
« Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2010, 00:12:28 »
you rock  :evil:


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:voetbal
« Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2010, 00:12:28 »

kdj4

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2010, 00:05:30 »
dat bedoel ik  ;)

het staat ook wel op cd, lees ik het wel vanaf de pc want daar zit ik toch (bijna) hele avond voor  8)


gr kees.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:voetbal
« Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2010, 23:59:48 »
ik heb nooit zoveel zin in lezen, dus het boekje wat er bij zit heb ik ook nog niet in gekeken, [...]


 :cheer: Echte mannen lezen geen gebruiksaanwijzingen.......toch?  :nocheer:      :D

greetz,
Erik

kdj4

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2010, 23:49:41 »
ik heb nooit zoveel zin in lezen, dus het boekje wat er bij zit heb ik ook nog niet in gekeken, vandaag naar motorcross geweest en gewoon alle instellingen geprobeerd, en ik moet bekennen dat ik op het einde van de dag toen het bijna gebeurd was , dat ik toen pas ontdekte dat de scherpte op laag stond, of ik heb het zelf gedaan  :schaam:

gr kees

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:voetbal
« Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2010, 23:42:23 »
[...]en ontdekte daar vandaag dat de kleur en scherpte en contrast op laag stond, hoe dat kan weet ik niet, ik denk dat het een standaard instelling is, even goed gezet en [...]

Meen je dat. En dat terwijl Canon bekent staat om zijn kleurige, verzadigde en scherpe jpegs........
Maar goed, ik heb dan ook nog nooit met een Canon geschoten......... :cheer:      :yahoo:       :surrender:

greetz,
Erik

kdj4

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2010, 23:34:11 »
Als scherpte een probleem is, dan zou ik de canon 70-200 F/2.8 vervangen door de F/4 versie en er dan eventueel een sigma 70-200 F/2.8 bij nemen.

greetz,
Erik

nee scherpte is nu goed, kijk maar in dit board bij de eend.
ik had bij instellingen de voetbal foto's gemaakt in de stand kleur neutraal, en ontdekte daar vandaag dat de kleur en scherpte en contrast op laag stond, hoe dat kan weet ik niet, ik denk dat het een standaard instelling is, even goed gezet en de eend staat er zonder bewerking prima op, vind ik dan  ;), nu is de kleur ook gelijk warmer bij de eend.

gr kees.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:voetbal
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2010, 23:29:10 »
Als scherpte een probleem is, dan zou ik de canon 70-200 F/2.8 vervangen door de F/4 versie en er dan eventueel een sigma 70-200 F/2.8 bij nemen.

greetz,
Erik

kdj4

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2010, 23:24:25 »
Wat scherpte betreft vond ik voorgaande series ook wat beter Kees.

Maar begrijp dat je het nog onder de knie moet krijgen wat instellingen betreft.

Foto 1 vind ik de mooiste, en ik moet zeggen dat ik na een uurtje bij jou dat dondersteentje  ;) van foto 4 en 5 ook wel verder zie komen in het voetbal er zit leven zat in  :D

Van mij moet je nog even wachten ik heb donderdag een spuit gehad voor mijn slijmbeurs onsteking maar echt verbetering zit er niet in en krijg die 70-200 niet omhoog dus morgen bij de belangrijke wedstrijd gaat Dirk de lens maar even uitproberen  ;D

Groeten, Johan

en die sigma weegt er ook wel in  ;), nou maar even rustig aan dan komt het bij jou vast weer goed en kun je los met de sigma.

mijn eerste foto's vond ik ook niet geweldig, maar heb vandaag weer van alles geprobeerd en zijn zeker beter geworden.
ik heb al ontdekt dat ik bij het voetballen de scherpte in de camera heel laag stond, heb ik vast zelf gedaan maar heb dat vandaag wat hoger gezet en de foto's zien er zeker beter uit, komt vast wel goed.

mocht het niet beter worden koop ik weer een sigma er bij  ;)

gr kees.

Offline johan v.L

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 846
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re:voetbal
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2010, 23:14:30 »
Wat scherpte betreft vond ik voorgaande series ook wat beter Kees.

Maar begrijp dat je het nog onder de knie moet krijgen wat instellingen betreft.

Foto 1 vind ik de mooiste, en ik moet zeggen dat ik na een uurtje bij jou dat dondersteentje  ;) van foto 4 en 5 ook wel verder zie komen in het voetbal er zit leven zat in  :D

Van mij moet je nog even wachten ik heb donderdag een spuit gehad voor mijn slijmbeurs onsteking maar echt verbetering zit er niet in en krijg die 70-200 niet omhoog dus morgen bij de belangrijke wedstrijd gaat Dirk de lens maar even uitproberen  ;D

Groeten, Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

kdj4

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2010, 17:03:08 »
Voor een eerste keer zien ze er niet slecht uit Kees. Ben het wel met Yves eens dat je nog niet het niveau haalt van je Pentax combo, bijvoorbeeld deze serie van de A1
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=15696.0
Als ik je zo hoor ben je nog wel even bezig voor je alles weer naar je eigen (goede) hand hebt gezet.  :)

grtz, Andre

ik ga me best doen Andre  ;)

gr kees.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:voetbal
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2010, 14:45:00 »
Voor een eerste keer zien ze er niet slecht uit Kees. Ben het wel met Yves eens dat je nog niet het niveau haalt van je Pentax combo, bijvoorbeeld deze serie van de A1
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=15696.0
Als ik je zo hoor ben je nog wel even bezig voor je alles weer naar je eigen (goede) hand hebt gezet.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

kdj4

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2010, 13:18:33 »
Leuke foto's.

Ik wil geen spelbreker zijn, maar de gestoken scherpte van je Pentax-Sigma combo hebben ze (nog) niet Kees .. Heeft er allicht mee te maken dat je je nieuwe materiaal nog moet leren gebruiken.

Ik hoop toch ook voor jou dat de AF-problemen van de 7D, waarover je toch wel vaak leest,  niet op jouw exemplaar zitten. Hoe dat toch maar in de gaten.

ik moet zeker nog leren omgaan met de D7, ik vind mijn eerste foto's wat flets overkomen, en de scherpte viel me nog wat tegen.
ik ben vandaag naar het crossen geweest en heb weer van alles geprobeerd, ook om de kleuren wat warmer te krijgen.

ik zal vandaag even kijken of ik de kleuren en de scherpte wat beter onder controle kan krijgen.

gr kees.

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:voetbal
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2010, 13:11:36 »
Leuke foto's.

Ik wil geen spelbreker zijn, maar de gestoken scherpte van je Pentax-Sigma combo hebben ze (nog) niet Kees .. Heeft er allicht mee te maken dat je je nieuwe materiaal nog moet leren gebruiken.

Ik hoop toch ook voor jou dat de AF-problemen van de 7D, waarover je toch wel vaak leest,  niet op jouw exemplaar zitten. Hoe dat toch maar in de gaten.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:voetbal
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2010, 11:25:05 »
[...]
ik heb de foto's gemaakt in TV stand en heb verder nog niks in het menu veranderd, zit zoveel in en moet me daar maar een keer in verdiepen,
zelf vind ik de kleuren er mooier uit komen.
moet wel zeggen dat ik bij de k100 de foto's wel vaak moest bewerken, ook deze foto's kan ik zeker beter krijgen maar even om laten te zien hoe ze uit de camera rollen heb ik ze verder niet verlicht of verscherpt of wat ook maar. [...]

Dat zijn de beroemde Canon-instellingen. Pentax is erg behoudend met zijn jpeg instellingen terwijl Canon de instelling zo gemaakt heeft dat de foto's er al kleuriger en verzadigder uitzien.
Dit betekent overigens wel dat je met de jpegs van Pentax in de nabewerking wel meer kanten op kunt, maar het vraagt meer tijd  :)

greetz,
Erik

Offline Emilio Santos

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 754
  • Geslacht: Man
    • Emiel van Orsouw Natuurfotografie
Re:voetbal
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2010, 11:14:04 »
Dat ziet er weer netjes uit Kees, maar dat zijn we ook van je gewend ;).
Ik vind foto 1 de mooiste van deze serie.

Veel plezier met je nieuwe spullen, en ik kijk al uit naar je volgende foto's.

Groeten,
Emiel
| Pentax Optio WG-1 GPS Oranje | - | Emiel van Orsouw Natuurfotografie |

kdj4

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2010, 22:36:40 »
o ja , het gras heeft een beetje een vreemde kleur, het is kunstgras.

gr kees.

kdj4

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2010, 22:26:54 »
De eerste en de laatste vind ik echte top-foto's.

Hoe bevalt de 7D tov je Pentax-set (in acht nemend dat de 7D en de K100Ds verschillende klassen zijn)?
Zijn dit nu de typische Canon-kleuren en verzadiging?

greetz,
Erik

je kunt het niet echt vergelijken, dit is natuurlijk ook een ander camera als de k100.

ik heb de foto's gemaakt in TV stand en heb verder nog niks in het menu veranderd, zit zoveel in en moet me daar maar een keer in verdiepen,
zelf vind ik de kleuren er mooier uit komen.

moet wel zeggen dat ik bij de k100 de foto's wel vaak moest bewerken, ook deze foto's kan ik zeker beter krijgen maar even om laten te zien hoe ze uit de camera rollen heb ik ze verder niet verlicht of verscherpt of wat ook maar.

nogmaals het is niet te vergelijken met de k100, maar het menu van de canon mooi duidelijk alles in groepen verdeeld en elke groep heeft een kleur, en het geluid van de sluiter  :P, .

kortom met de 7D heb je echt wel wat in handen.


gr kees.

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:voetbal
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2010, 19:31:55 »
Kees, het maakt niet uit met welke camera en lens je foto's maakt. Ze zien er weer top uit. Alleen zijn ze anders van kleur dan met de pentax.

gr Johan

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:voetbal
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2010, 19:29:36 »
De eerste en de laatste vind ik echte top-foto's.

Hoe bevalt de 7D tov je Pentax-set (in acht nemend dat de 7D en de K100Ds verschillende klassen zijn)?
Zijn dit nu de typische Canon-kleuren en verzadiging?

greetz,
Erik

RonHendriks

  • Gast
Re:voetbal
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2010, 19:28:00 »
Het maakt toch echt niks uit. Het blijven voetbalplaatjes. (nummer 1 en 2 vind ik wel heel mooi moment ;) )

kdj4

  • Gast
voetbal
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2010, 18:54:04 »
vandaag moest mijn zoon met zijn team voetballen tegen Loon,
Loon is een klein dorpje achter Assen.

vandaag ook voor het eerst wat foto's gemaakt met de Canon 7D.

alle foto's zijn gecropt maar verder geen bewerking ondergaan , gemaakt in JPG.

gebruikt de Canon 70-200/2.8

foto 1 * 1/1000 * f2.8 * iso 100 * focus 150mm
onze top speller Rick.


foto 2 * 1/1000 * f3.8 * iso 100 * focus 73mm
doelman van de tegen partij.


foto 3 * 1/1000 * f3.2 * iso 100 * focus 120mm


foto 4 * 1/1000 * f3.5 * iso 100 * focus 200mm
mijn zoon aan de bal.


foto 5 * 1/100 * f2.8 * iso 100 * focus 200mm
mijn zoon die gewisseld wordt.


gr kees.
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2010, 22:33:37 door kdj »