Auteur Topic: Jazzfestival Middelburg  (gelezen 2217 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Jazzfestival Middelburg
« Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2009, 10:41:28 »
Ik vind het nog vrij knap wat je ervan gebakken hebt met dat moeilijke rode licht! Ik ga mee met de adviezen om de iso een slagje (of 2 slagjes) hoger te zetten en je diafragma iets meer te knijpen en/of je sluitertijd iets hoger te zetten.
Een beetje ruis in dergelijke foto's is echt niet erg. En het idee om de foto's om te zetten naar z/w is niet zo gek!

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Jazzfestival Middelburg
« Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2009, 10:41:28 »

arverm

  • Gast
Re: Jazzfestival Middelburg
« Reactie #7 Gepost op: 3 juni 2009, 19:24:16 »
zijn idd wat onscherp, maar als je 1/15 en 1/25 als sluitertijd hebt kan dat ook niet anders. Probeer in zo'n geval echt naar iso 800 of zelfs 1600 te schakelen. Je kunt later altijd nog de ruis elimineren.
Daarnaast zijn je omstandigheden verre van optimaal, monochome belichting als rood of blauw licht vind ik altijd een crime. Je kunt niet goed zien door je zoeker of je goed scherp zit en ik vind het ook niet mooi. Te overheersend, maar dat is smaak natuurlijk :)
Maak je de foto'sin raw? dan kun je kiezen of je het rood minimaliseert danwel converteert naar zwart wit. Foto's met rode belichting zijn vaak verrassend mooie zwart-wit foto's. Veel blijven experimenteren hiermee. Dan wordt t alleen maar mooier. :)



PS en "netjes" brutaal blijven he  ;) Als je met je camera naar voren wilt dan gaan mensen vaak netjes opzij voor je als je maar laat blijken dat je dat alleen maar doet om goeie foto's te maken. en verandering van standpunt maakt je foto's alleen maar spannender.
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2009, 19:26:39 door arverm »

Wessie

  • Gast
Re: Jazzfestival Middelburg
« Reactie #6 Gepost op: 1 juni 2009, 17:40:55 »
Ik vind foto 1 een mooie foto

Sandra

  • Gast
Re: Jazzfestival Middelburg
« Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2009, 10:33:56 »
De twee concerten die ik heb gedaan (en ook het terracotta leger in het Drentsch museum), heb ik op de Av-stand en ISO 800, voor mij de ideale instelling. En uiteraard een lichtsterke lens F2.8 ..


Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Jazzfestival Middelburg
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2009, 18:03:00 »
Volgens mij heb je wel nette compo's, maar door donker/onscherp komt dat niet goed over. Inderdaad ISO flink omhoog, veel anders zit er niet op...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Jazzfestival Middelburg
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2009, 13:49:06 »
Welke lens heb je gebruikt? Foto's ogen niet lekker scherp. Ik zie dat je ISO 400 hebt gebruikt, denk dat je beter voor ISO 800 kan gaan en dan de ruis voor lief nemen. Je kan dan toch iets snellere sluitertijden (1/15 is erg langzaam) of een kleiner diafragma nemen.
Ik zie in de exif, normaal programma en Program AE, is dat de P stand?
Bij dit soort lichtomstandigheden laat de AF je ook wel eens in de steek. Mischien kan je de volgende keer eens proberen handmatig scherp te stellen. Dan bepaal jij in elk geval waar de scherpte moet komen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

poef

  • Gast
Re: Jazzfestival Middelburg
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2009, 09:23:30 »
Komen bij mij niet scherp over.
Net of ik de krant lees zonder bril.
Was er natuurlijk vrij donker.

arend

  • Gast
Jazzfestival Middelburg
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2009, 22:09:16 »
Voor het eerst foto,s gemaakt op een jazzfestival Het was een onderdeel van een workshop over fotografie op festivals
Was heel leuk om te doen maar je moet wel brutaal zijn om goede foto,s te maken Vertel maar wat jullie dr van vinden
Arjan








« Laatst bewerkt op: 2 juni 2009, 18:03:37 door arend »