Auteur Topic: hoekzoeker  (gelezen 5658 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:hoekzoeker
« Reactie #14 Gepost op: 19 maart 2012, 10:46:54 »
Josse
Ook ik heb een seagull en ben een tevreden gebruiker.
Optische kwaliteiten?
Voor mij geldt; ik moet goed kunnen zien als ik laag bij de grond fotografeer en ook moet ik kunnen zien of het e.e.a. scherp staat.
Daaraan voldoet de seagull. De echte optische kwaliteiten stop ik liever in een macro lens.
Je mag de mijne uitproberen. Hasselt- Elsloo ligt niet zover van elkaar
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:hoekzoeker
« Reactie #14 Gepost op: 19 maart 2012, 10:46:54 »

Offline Josse

  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re:hoekzoeker
« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2012, 20:46:14 »
Nou ja beste Edzo, waanzinnig veel geld is een relatief begrip hé. Ik heb wel enkele mensen in mijn omgeving die motorrijder zijn, BMW enzo. De kostprijs van zo'n ding, dat vind ik pas echt waanzinnig veel geld. Maar ja, daar valt natuurlijk moeilijk over te redetwisten, omdat het dus zo relatief is.
Misschien kunnen we het volgende concluderen :
- niemand heeft er hier direct ervaring mee
- zo een Olympus VA-1 zou passen op een K10d, dan zal hij waarschijnlijk ook passen op een K-5
- de optische kwaliteit is zeer behoorlijk
Mocht ik hem straks of morgen gaan gebruiken, dan zal ik jullie zeker iets weten te zeggen
Bedankt voor de reacties, Josse
Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.

asplx

  • Gast
Re:hoekzoeker
« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2012, 20:32:11 »
Wat is er zo bijzonder aan die Olympus hoekzoeker dan?
Als je een betere kwaliteit wil dan de Seagull, dan is er nog een Hoodman. Volgens mij zijn die stuk goedkoper dan de € 233 die de Olympus kost.
Waanzinnig veel geld voor iets dat je maar weinig gebruikt voor mijn gevoel.

Het lijkt me dat als de Olympus op de K10D past, hij ook op de K5 zal passen.

Klopt helemaal wat de K10 en K5 betreft..   
En wat de optische prestaties betreft: Met de Olympus haal je echt wel iets bijzonders in huis.
Al was het maar om de prijs. Maar qua optische prestaties is het gewoon top.

Maar als Josse dat er voor over heeft, wie zijn wij dan om te zeggen, dat hij dat niet moet doen?

Groeten,
Ruurd

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:hoekzoeker
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2012, 20:24:03 »
Wat is er zo bijzonder aan die Olympus hoekzoeker dan?
Als je een betere kwaliteit wil dan de Seagull, dan is er nog een Hoodman. Volgens mij zijn die stuk goedkoper dan de € 233 die de Olympus kost.
Waanzinnig veel geld voor iets dat je maar weinig gebruikt voor mijn gevoel.

Het lijkt me dat als de Olympus op de K10D past, hij ook op de K5 zal passen.

Offline Josse

  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re:hoekzoeker
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2012, 18:42:20 »
Op een engelstalig forum is er iemand die een Seagull blijkbaar helemaal maar niets vindt en ik heb dat nog van iemand gehoord die hem ooit op een Nikon gebruikte en er ook echt wel problemen mee had. Ik heb het nog eens bekeken en inderdaad een Olympus blijkt perfect te passen op een K10d, maar daarom misschien nog niet op een K-5.
Misschien word ik nog eens de eerste die er enige ervaring mee heeft  :(
Voor de geïnteresseerden, zie hieronder:
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-camera-field-accessories/25194-right-angel-viewfinder-pentax-k10.html
Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:hoekzoeker
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2012, 14:24:44 »
Euh, mijn vraag was eigenlijk niet of een Seagull nu al dan niet even goed is of zelfs beter. Als ik even mag? Past een Olympus  VA-1 op een Pentax en of iemand dit eventueel kan bevestigen?
Josse

Zoals gezegd, zonder adapter van Olympus naar Pentax verwacht ik niet. Volgens mij hebben Pentax en Olympus verschillende aansluitingen.
Olympus maakt deze dingen voor Olympus camera's mag je aannemen.

Hier zie je welke verlopen er met een Seagull meekomen: http://www.camerachina.com/productxx.asp?id=1472
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2012, 14:42:25 door Edzo »

Offline Josse

  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re:hoekzoeker
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2012, 14:10:24 »
Euh, mijn vraag was eigenlijk niet of een Seagull nu al dan niet even goed is of zelfs beter. Als ik even mag? Past een Olympus  VA-1 op een Pentax en of iemand dit eventueel kan bevestigen?
Josse
Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:hoekzoeker
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2012, 08:15:39 »
Ik gebruik hem voor macro fotografie, maar een hoekzoeker van € 233 moet toch echt wel iets bijzonders hebben wil dat de aanschafkosten rechtvaardigen.
Zoals ik zie doet hij hetzelfde als een Seagull.  Daarnaast vraag ik me af of Olympus er een Pentax adapter bij stopt. Lijkt me niet met merkaccessoires.

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:hoekzoeker
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2012, 07:34:29 »
ik heb ook een Seagull, 2 jaar geleden op de Kina gekocht, en daar zit een zakje met adapters bij voor vrijwel alle merken behalve Letiz. Ik gebruik hem vrij weinig eerlijk gezegd, soms voor laag bij de grondse details, maar hij werkt goed. Ik zie ook niet in waarom je daar meer dan 200 piek voor neer zou moeten tellen.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:hoekzoeker
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2012, 07:12:09 »
Indien hij past op een K10d, dan past hij misschien ook op een K20d en een K-5, ... ???
Ik zou mij er misschien binnen een niet al te lange tijd een willen aanschaffen? Een Seagull sluit ik daarbij niet uit, hoewel ik er links en rechts ook wel wat negatieve geluiden over opvang. Misschien dat ik 'm vooraf wel hier of daar eens mag proberen.
Bedankt alvast Edzo voor je reactie

Tja, hoe vaak gebruik je een hoekzoeker om een aanschafprijs van € 233 te rechtvaardigen is mijn idee..............

Offline nisuthai

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 84
  • Geslacht: Man
  • Waar zouden wij zijn zonder Pentax?
Re:hoekzoeker
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2012, 04:14:36 »
Alle hoekzoekers die voor Pentax verkocht worden passen op de DSLR maar deze passen ook op de oude SLR zoals de P30 namelijk de passing is hetzelfde gebleven.
DSLR: Pent. K50, Pent. K5, Pent. DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL DC WR, Pent. DA 50-200mm f/4.0-5.6 ED WR, Pent. FA 28-200mm IF&AL f/3,8-5,6, Pent. 540fgz

Offline Josse

  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re:hoekzoeker
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2012, 00:45:05 »
Indien hij past op een K10d, dan past hij misschien ook op een K20d en een K-5, ... ???
Ik zou mij er misschien binnen een niet al te lange tijd een willen aanschaffen? Een Seagull sluit ik daarbij niet uit, hoewel ik er links en rechts ook wel wat negatieve geluiden over opvang. Misschien dat ik 'm vooraf wel hier of daar eens mag proberen.
Bedankt alvast Edzo voor je reactie
Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:hoekzoeker
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2012, 18:56:53 »
€ 233 voor een hoekzoekert?  ???

Ik heb een Seagull voor € 65 en die voldoet uitstekend.
Vergroot ook naar 2x, net als deze.
Past ook op de Pentax.

Wat is hier aan deze zo bijzonder dan om hem op een K10D te zetten????  :-\

Offline Josse

  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
hoekzoeker
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2012, 17:13:17 »
Ik lees op enkele engelstalige fora dat de hoekzoeker "varimagni va-1" van Olympus perfect zou passen op een K10d. Heeft hier iemand ervaring mee?
Josse
Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.