Auteur Topic: Een wel heel bijzonder voertuig  (gelezen 1262 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Een wel heel bijzonder voertuig
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2017, 12:10:44 »
Ik heb ook een paar maal zo'n oefening mogen aanschouwen en het is inderdaad spectaculair maar vanwege het publiek (en de veiligheid) vaak moeilijk mooi te fotograferen. Het mooi fotograferen is jou in ieder geval goed gelukt, vooral foto 1 vind ik een echte topper.

Groet,  Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Een wel heel bijzonder voertuig
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2017, 12:10:44 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5922
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Een wel heel bijzonder voertuig
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2017, 16:57:36 »
Foto 1 is in mijn ogen een mooie registratie, daarnaast vind ik 2 juist wel iets hebben, hier zit naar mijn mening dynamiek in, hij kijkt wel lekker. 3 is een mooie aanvulling in de reeks, niets mis mee, maar hij spreekt me het minst aan van de 3

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Een wel heel bijzonder voertuig
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2017, 12:33:57 »
Foto 1 vind ik een topper, maar daar is ook niet te zien dat je meer dan één opname hebt gebruikt. Foto 2 vind ik minder omdat de boot erg onscherp is geworden. Foto 3 vind ik minder vanwege de twee lampen op de strandtent links.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

newmikey2

  • Gast
Een wel heel bijzonder voertuig
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2017, 10:51:26 »
Gisteravond rukte de Reddingsbrigade Egmond uit voor een oefening waarbij de reddingsboot verschillende malen te water werd gelaten en weer werd opgepikt. Spectaculair om bij te staan kijken maar nog niet zo makkelijk om de drommen mensen er omheen weg te krijgen. Multi-exposure modus gebruikt met tot 42 shots over elkaar heen.

1. Klaar om achteruit de zee in te rijden
Coast guard excercise at dusk by Mike Bing, on Flickr

2. En de heftig op de golven bewegende boot wordt weer aan boord gehaald
Coast guard excercise at dusk by Mike Bing, on Flickr

De bonus was uiteraard de prachtige avond met vuurtoren Van Speijk in volle glorie op de achtergrond - camera stond nog op 12 opnames:
Egmond at dusk by Mike Bing, on Flickr