Auteur Topic: Méér op geheugenkaart dan aangegeven (k5)  (gelezen 765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Méér op geheugenkaart dan aangegeven (k5)
« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2018, 21:22:08 »
Ha PetAx,
Het aantal JPG's wat de camera aangeeft is maar een indicatie. De grootte van een JPG is niet constant. Dat hangt voor een groot deel af van de hoeveelheid details in een foto. Een landschapje met veel blauwe lucht levert een klein bestand op. Een foto van een herfstbos met veel meer details levert een groot bestand op.
In de praktijk kun je meestal meer kwijt op je SD kaartje. 
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Méér op geheugenkaart dan aangegeven (k5)
« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2018, 21:22:08 »

Offline PetAx

  • Newbie
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Méér op geheugenkaart dan aangegeven (k5)
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2018, 15:12:49 »
De beste wensen allen.
Ik heb gister in de stromende regen met mijn K5 een hardloopwedstrijd gefotografeerd.
Dat ter zijde.
Mijn toestel zei bij JPG stand 1090 vrije ruimte voor foto's. Feit aan het einde van de dag: Het toestel heeft niet goed afgeteld want ik heb 1312 echte foto's en er zijn er zelfs nog 160 vrij.

Een man dacht dat hij met zijn nikon d3100 mijn voorbeeld kon volgen en fotografeerde ook in de stromende regen...Ik zag een waterfilm op zijn toestel langs de knoppen grote waterpartijen... Toen ik het hem wilde zeggen spoedde hij juist een andere kant op van het terrein en ik moest de prijsuitreiking fotograferen.
Niks aan het handje met de K5 (ook voor mij de eerste gok, ik heb hem net,.... je weet t nooit.. maar hij merkte gewoon niks van de regen).
Persfotografen met grote paraplu's op zak, en helemaal ingebonden met plastic en tape de lenzen.. En ik ging gewoon door. De K5 moest het houden, en deed dat ook.
En toen ontdekte ik Pentax..