Auteur Topic: Alfa Romeo 156  (gelezen 2723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2008, 22:08:40 »
Citaat
[size=9]*Edwin mompelt dat een auto moet rijden en dat geldt zeker voor een Maserati Spyder*[/size]

Ik zie op 7 foto's een niet-rijdende auto ...tov 3 wel rijdende en die zijn zeer onscherp  :o



Citaat
Kijk eens naar de geweldige autofoto's op de website van Martijn (niet de Martijn van dit forum, maar wel een echte strobist ;-)) en naar dit apparaat.


Maar natuurlijk ken ik deze site ....we plaatsen in dezelfde flickr groep foto's.

Het autostatief gaat wellicht wel lukken. Iemand is voor me bezig  :)

Maar panning deed ik al in 2005 met een Fuji s602Z compact.










Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2008, 22:08:40 »

edwindev

  • Gast
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2008, 20:58:51 »
[size=9]*Edwin mompelt dat een auto moet rijden en dat geldt zeker voor een Maserati Spyder*[/size]

Kijk eens naar de geweldige autofoto's op de website van Martijn (niet de Martijn van dit forum, maar wel een echte strobist ;-)) en naar dit apparaat.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #12 Gepost op: 10 maart 2008, 14:09:54 »
Bedankt Jack (en anderen) voor de commentaren.
Ik had inderdaad mijn 3e flitser ook nog moeten inzetten. Voor de Maserati shoot hebben we straks in elk geval 4 flitsers tot onze beschikking. Ook heb ik meerdere paraplu's geregeld zodat we dat effect ook nog kunnen bekijken.


De opmerking over zonlicht. Wellicht had ik daar een CTO gelfilter voor de flitser moeten gooien voor een nog mooier effect.

Johan.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2008, 14:10:44 door vvo »
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline jack_schouten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 345
  • Geslacht: Man
  • JMS-fotografie
    • JMS-fotografie
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2008, 14:06:32 »
Johan,

Allereerst zeker geen slechte foto's. Qua belichting ben ik het wel eens met wllm. Je lichtbronnen geven denk ik net te weinig licht om het geheel te kunnen belichten hierdoor ontstaan 2 lichtspots. Er is helemaal niets mis met een lichtspot als die ook daadwerkelijk een functie heeft en een detail extra uitlicht. De lichtspot op de rechterkant van de bumper zou een reflectie van de zon kunnen zijn en is dus prima. De lichtspot op het rechterportier vind ik zelf minder fraai, ik zou ervoor kiezen hier de flitser laag te zetten en meer strijklicht over de auto te laten vallen.

Verder zou ik de bewerkte auto in foto 3 wel eens tegen de achtergrond van 2 willen zien. Ik weet niet zeker of dat beter gaat worden maar in denk dat de auto dan nog meer "los" komt van de achtergrond.

Voor wat het waard is,

Jack

Edit: kan je nog iets zeggen over je flisers instellingen etc.. (mag ook in PB kan dan wellicht nog iets meer inhoudelijk reageren op instellingen etc..)
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2008, 14:09:11 door JMS-fotografie »
*istD, K100D, K10D en K3
FA 28, FA 50, FA ltd 77, FA* 28-70, DA 16-45, DA 50-200, DA* 50-135 en veel A glas waarvan ik de A100 2.8 veel gebruik voor portret werk.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2008, 13:00:29 »
Johan, ik vind #3 de beste.
Opmerkingen:
- dat kunstwerk op de achtergrond mag weg.
- sportauto hoort niet in een SUV of 4x4 omgeving.
- modder opruimen dus bezem meenemen
- als je nog wat licht over hebt dan zou ik de voorband + profiel laten zien, meestal speciaal en horen toch wel bij zo'n auto

Laat die Maserati maar komen, dat worden vast mooie plaatjes.  :D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #9 Gepost op: 9 maart 2008, 18:40:51 »
Ik vind foto drie de mooiste! Achtergrond (kunstwerk) ben ik niet kapot van. Suc6!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #8 Gepost op: 9 maart 2008, 08:47:18 »
@Allen: wederom bedankt voor jullie reacties. Zoals jullie zien ben ik niet bang om commentaar te ontvangen. Op deze manier kan ik mijzelf alleen maar verbeteren. De daadwerkelijke shoot moet dan ook echt goed lukken met alle tips en opmerkingen.

Natuurlijk ook van derden de nodige opmerkingen ontvangen.

Wat ik jullie niet wil onthouden:
* jerrycan water mee om modder v/d banden af te halen.
* sticker op de voorruit verwijderen
* kunstwerk op de achtergrond
* van het voorwiel zie je de contouren niet

Maar ook:
* Reclametechnisch is de derde de beste ...
Kijk maar eens naar "echte" autofolders :
De dingen worden altijd wat beter voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn, het produkt (en niet de achtergrond, of belichting) moet er ideaal uit komen. En dat is volgens mij het best geslaagd met foto 3.
 (van een reclameman  :P)
* kan zo in een reclame folder

Maar let wel ....sommige opmerkingen terecht, sommige niet. Heb natuurlijk ook mijn eigen smaak en mening.

Maar nogmaals bedankt!!


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

wimem

  • Gast
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2008, 00:05:43 »
Ik ben een zeur, toch geef ik het een kans....
allereerst komplimenten voor deze uitvoeringen! maar toch enige kritiek....
Het merk van de auto koppel ik niet aan een stukje natuur of een landweg maar aan een supersnelle snelweg, snelheid en glamour...
weet je, dat mis ik. Een boerin zet je ook niet voor een kasteel en omgekeerd, begrijp je me'... ik mis de essentie, het gaat niet om een mooi plaatje maar om de ziel van het produkt!
Beslist niet om je werk af te plassen maar om mee te denken!  ;)
Sukses bij de opdracht en maak er wat moois van! ;)

Atmikes

  • Gast
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2008, 23:29:08 »
De 3de bewerking is voor mij het meest geschikt voor een publicatie, dat er kleurafwijking is moet je je niet teveel aantrekken, dat is bij ieder merk bijna zo.

maar voor zover ik al gezien heb zijn alle setups van profi autoshoots  gedaan met enorme softboxen, de grootste hall voor fotografie van wagens binnen Europa is hier op 5 minuutjes van mijn voordeur (Vilvoorde) , daar gebruiken ze softboxen waar we alleen maar van kunnen dromen..

ene die Spyder, laat maar komen  ::)

Ruud

  • Gast
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2008, 23:12:51 »
Ook ik zou het je niet nadoen, maar als je commentaar wilt...
Foto 1 heeft mijn voorkeur, 2 is iets te flets en 3 iets te fel naar mijn mening. Wat mij hindert is de weerspiegeling onder in de zijkant van de auto van de rommel op de grond. Daardoor lijkt de auto vuil daar. (Dat was ie toch niet, Johan?)

Maar mooie platen, hoor!

Offline wllm

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1161
  • Geslacht: Man
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2008, 22:02:20 »
Johan, voorop gesteld dat ik tot nu toe bijna uitsluitend met daglicht heb gefotografeerd en het dus absoluut niet beter zou doen, toch het volgende. Foto 1 vindt ik het best, op foto 2 lijkt de auto wel van plastic. Foto 3 zou ook kunnen maar zoals Erik al opmerkt zijn de kleuren erg afwijkend. En dan de belichting, je ziet nu 2 lichtbronnen, los van de setup foto. 1 op de voorbumper en 1 op/onder de spiegel hierdoor ontstaat een vrij donker voorspatbord wat mij stoort. Misschien moet de 2e lichtbron meer naar voren gericht staan en zo de bovenkant van het voorspatbord pakken, maar misschien wordt de auto naar achter toe dan wel weer te donker. Dan misschien de lamp meer naar voren halen wat laten zakken en zo schuin vanaf voor langs de zijkant laten schijnen. Maar je ziet het een echt concreet voorstel kan ik je ook (nog) niet geven, helaas.

wllm

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2008, 21:15:14 »
Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 3, ondanks het feit dat de kleuren van de auto op de foto weinig meer te doen hebben met het origineel. Nummer 1 vind ik ook sterk.
Probleem blijft echter de beide lichtvlekken van de flitsers. Dat vind ik afbreuk doen aan de verder fraaie foto.
Ook goed dat je geflitst hebt aan de zijde waar het nummerbord zich niet bevindt:  als er maar een klein beetje licht erop valt, krijg je van die storende gele plekken.


greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2008, 21:16:32 door EviZ »

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: Alfa Romeo 156
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2008, 20:02:15 »
Nou ze kunnen nu al in een blad!!!
Nog iets meer modder en het is de auto van de man ;D
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Alfa Romeo 156
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2008, 19:13:34 »
Omdat ik binnenkort een fraaie Maserati Spyder op de foto mag gaan zetten heb ik vandaag wat voorwerk verricht.
Doelstelling voor mezelf was om een folder waardige foto te maken.
Achteraf had ik een mooiere achtergrond willen nemen, maar het was laat aan het worden. Dat geval op de achtergrond is overigens een Apeldoorns kunstwerk  ;)

Ik heb 1 foto uit de serie genomen en deze op diverse manieren bewerkt met Adobe Lightroom. Ik heb zelf natuurlijk een voorkeur, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Setup foto´s, altijd leuk vind ik.





1e bewerking:


2e bewerking:


3e bewerking:


4e bewerking nav opmerkingen:



Johan.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2008, 22:51:17 door vvo »
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter