Auteur Topic: zomaar wat  (gelezen 1450 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re:zomaar wat
« Reactie #16 Gepost op: 29 januari 2011, 16:17:08 »
Dank je, Kees. Ik vond met name 1 erg mooi en vroeg me al af hoe je dat met de 10-22 voor elkaar gekregen had.  ;)
K-5 en wat lenzen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:zomaar wat
« Reactie #16 Gepost op: 29 januari 2011, 16:17:08 »

kdj4

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #15 Gepost op: 29 januari 2011, 12:06:03 »
Voor 1 en 4 wordt in de EXIF 50 mm genoemd? Bij 5 is de EXIF incompleet.

Lidy, ik heb nu de juiste exif er bij staan. had de kop er niet bij  :)

kdj4

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #14 Gepost op: 29 januari 2011, 12:02:19 »
Hallo Kees,

Zit ik hier net aan mijn 3e biertje na 2,5 uur Portugese les, komen deze foto's voorbij  ;)

Foto 1 : Heel mooi portret van een heel leuk kind
Foto 2 : Heel lelijke maar lollige hond  :evil:
Foto 3 : Ik weet werkelijk niet wat ik ervan moet denken  :schaam:
Foto 4 : Heel erg in scene gezet, ik weet het doel niet, maar lijkt mij zeker niet mislukt
het doel was dat ik mijn tweede flitser uit wou proberen, en dat wilde ik buiten doen in het donker dus de meiden gevraagd of ze op de foto wilden, de meiden wat gek doen ik maar knippen en ik vond deze foto wel leuk.
Foto 5 : Echt helemaal top :toppie:

Met vriendelijke groet,
Albert

kdj4

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2011, 11:53:01 »
ik bedoel deze twee: Voor het gemak even naast elkaar



De andere foto's hebben die enorm sterke en vreemde vertekening niet?


deze twee foto's zijn van heel dicht bij genomen en dan krijg je dit effect.
bij de foto's van de fietser lag ik zelf in onderin een sloot, ze kwamen hier de bocht om en ik vond het wel een leuk effect zo vanaf onderen en dan nog die vertekening.
het is wel zo met deze lens, als je ook maar iets beweegt met deze lens dan krijg je ook gelijk een heel andere kijk, het is net een lach spiegel als je er door heen kijkt.
er wordt wel over deze aparte foto's gesproken, waarom..... nou ik kan in mijn gegevens van mijn website zien waar veel kijkers vandaan komen, zo kwam ik deze week uit bij dit forum http://www.tandjehoger.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5065 dus hier blijven mijn foto's  :).
kijk daarom zet ik mijn naam tegenwoordig ook midden in de foto. de laatste tijd kwam ik op internet vrij veel foto's van mij tegen waarbij ze mijn naam die ik recht onderin de foto had staan eraf sneden. er zijn meer mensen die weten hoe ze moeten fotoshoppen  :)
nu blijft mijn naam er mooi staan (reclame) en krijg ik toch weer mensen op mijn website, in het geval het fietsforum vond ik het niet erg want aan hun heb ik nog enkele A4 verkocht en nog een paar digitaal, ja Ron ook de foto's met die vreemde hoofden, sommigen die vonden het wel grappig en wat anders dan die standaard foto's. vooral bij sport zie je niet vaak dat ze een groothoek lens gebruiken, daarom doe ik het maar  :)
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2011, 11:56:28 door kdj »

kdj4

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2011, 11:32:21 »
Kees,
Leuke reeks foto's
Vooral 1  en 5 spreken mij enorm aan. Foto 1 is een geweldig leuk kinderportret, recht zijn raap en die confrontatie met dat kind doet me wat.
Dit portret stijgt ver boven het familiealbumkiekje (prima scrabblewoord) uit. Misschien dat blauwe streepje op de neus weghalen.
Dit kindje (familie) komt hier wel eens op bezoek, wil nooit op de  foto dus moet ik altijd snel zijn en dat lukte net bij deze foto.
het streepje heb ik wel aan gedacht om het weg te poetsen maar vind het af en toe ook wel leuk om het te laten zien hoe het in werkelijkheid ook is. zo heb ik dit meisje afgelopen zomer ook een keer op de foto gezet, nu met een vieze neus en dat is zo lief. kijk maar eens
http://i55.tinypic.com/352hh93.jpg ik had eerst de snottebel weg gepoetst maar vond het met snottebel leuker.
foto 5 is een heerlijke prent, prima gezien dat rood en sepia. De kadering met titel en onderteking completeren het geheel. De wijze van beeldplaatsing doet het hier uitstekend.
dit huisje kwam ik gisteren middag tegen, ik dacht hier kan ik wat mee. hier nog even een overzicht foto http://i55.tinypic.com/2uyggva.jpg
Ook 2  is geweldig, humor en dat vind altijd een goede zaak in een foto, maar er is ook iets surrealistisch (maar helaas 't  wit is uitgevreten)
ik moet misschien toch toegeven dat het niet anders is met de 7D   of ik moet er nog achter komen met de instellingen van de 7D dat het beter kan, ik moet toegeven dat ik nu nog steeds aan het proberen ben wat allemaal kan, het menu is erg uitgebreid.
Ook 4 vind ik leuk bewerkt en teksten in een foto mag ik graag zien....die meiden zullen er verrukt mee zijn. Maar selecteren is het allerbelangrijkste in fotobewerking en dat is hier niet optimaal gebeurd (oefenen, oefenen, oefenen, in photoshop kanalen gebruiken enz...
waarschijnlijk is door het verkleienen de achtergrond wat vlekkerig geworden (dat ligt zeker niet aan jou).
deze foto heb ik van de week genomen buiten in het donker, ik kreeg mijn tweede flitser binnen en die wou ik even testen in het donker dus ben ik naar buiten gegaan met deze twee meiden, flitser links flitser recht en al resultaat deze foto, hier het origineel http://i52.tinypic.com/2las01.jpg later bewerkt met PSE 8 en de meiden wilden deze tekst er bij hebben, ik zou niet weten wat het betekend maar ze waren bezig met een toneel stukje en daar hoorde deze tekst bij.
Foto 3 doet mij het minst, maar is voor jou en je gezin natuurlijk een prima prent

Kees, hier laat je verrekte goed zien dat je niet alleen de sportfotografie beheerst !
Mijn complimenten hoor
op verzoek van Buksbeest (Mark) om een keer wat anders te laten zien dan sport  :)
Cire
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2011, 12:11:52 door kdj »

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re:zomaar wat
« Reactie #11 Gepost op: 29 januari 2011, 01:56:18 »
Voor 1 en 4 wordt in de EXIF 50 mm genoemd? Bij 5 is de EXIF incompleet.
K-5 en wat lenzen

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:zomaar wat
« Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2011, 01:27:19 »
de man op de fiets heeft wel wat weg van de hond  :D

Verder een leuk kijkje in wat je zoal bezig houdt naast de sportfotografie.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:zomaar wat
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2011, 00:44:14 »
Hallo Kees,

Zit ik hier net aan mijn 3e biertje na 2,5 uur Portugese les, komen deze foto's voorbij  ;)

Foto 1 : Heel mooi portret van een heel leuk kind
Foto 2 : Heel lelijke maar lollige hond  :evil:
Foto 3 : Ik weet werkelijk niet wat ik ervan moet denken  :schaam:
Foto 4 : Heel erg in scene gezet, ik weet het doel niet, maar lijkt mij zeker niet mislukt
Foto 5 : Echt helemaal top :toppie:

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

RonHendriks

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2011, 23:06:49 »
Ron,
Kees gebruikt een 10-22mm lens
Logisch dat er dan vervorming optreed; daarnaast is er vignetering zie bij de hond. maar ook dat is logisch; de flits kan die beeldhoek niet aan. En hier is dat maar goed ook, het beeld wordt er sterker van.
Maar toegegeven bij de renner vind ik het ook minder fraai
Cire
ik zit juist de foto's van die lens met elkaar te vergelijken en deze springen er op een vreemde manier uit.

gnodde

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2011, 23:06:40 »
Ook voor mij foto 1 en 5, maar zeker ook 2.
Foto 2 sprak mij direct aan. Maar ja: ik ben dan ook geen echte hondenliefhebber.

Jan.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:zomaar wat
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2011, 23:02:53 »
Ron,
Kees gebruikt een 10-22mm lens
Logisch dat er dan vervorming optreed; daarnaast is er vignetering zie bij de hond. maar ook dat is logisch; de flits kan die beeldhoek niet aan. En hier is dat maar goed ook, het beeld wordt er sterker van.
Maar toegegeven bij de renner vind ik het ook minder fraai
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

RonHendriks

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2011, 22:55:23 »
ik bedoel deze twee: Voor het gemak even naast elkaar



De andere foto's hebben die enorm sterke en vreemde vertekening niet?

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2011, 11:52:40 door kdj »

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:zomaar wat
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2011, 22:54:13 »
Kees,
Leuke reeks foto's
Vooral 1  en 5 spreken mij enorm aan. Foto 1 is een geweldig leuk kinderportret, recht zijn raap en die confrontatie met dat kind doet me wat.
Dit portret stijgt ver boven het familiealbumkiekje (prima scrabblewoord) uit. Misschien dat blauwe streepje op de neus weghalen.
foto 5 is een heerlijke prent, prima gezien dat rood en sepia. De kadering met titel en onderteking completeren het geheel. De wijze van beeldplaatsing doet het hier uitstekend.
Ook 2  is geweldig, humor en dat vind altijd een goede zaak in een foto, maar er is ook iets surrealistisch (maar helaas 't  wit is uitgevreten)
Ook 4 vind ik leuk bewerkt en teksten in een foto mag ik graag zien....die meiden zullen er verrukt mee zijn. Maar selecteren is het allerbelangrijkste in fotobewerking en dat is hier niet optimaal gebeurd (oefenen, oefenen, oefenen, in photoshop kanalen gebruiken enz...
waarschijnlijk is door het verkleienen de achtergrond wat vlekkerig geworden (dat ligt zeker niet aan jou).
Foto 3 doet mij het minst, maar is voor jou en je gezin natuurlijk een prima prent

Kees, hier laat je verrekte goed zien dat je niet alleen de sportfotografie beheerst !
Mijn complimenten hoor
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

kdj4

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2011, 22:50:26 »
Met die hond moet je subiet naar de dierenarts.
ik ? het is mijn hond niet, ik kwam de hond tegen.

Eigenlijk een vreemde vervorming die er ook bij die ene biker was. Met welke instelling kom die zo naar voren eigenlijk?
hoe bedoel je welke instelling ?

Tsja ik vind het niet de beste portretlens en je hebt er ook niet net iets heel grappigs mee weten te creëren in mijn ogen.
het is ook geen portret lens.

Nummer 5 vind ik echter weer wel heel mooi.
dank je, deze kwam ik vanmiddag onderweg tegen.

RonHendriks

  • Gast
Re:zomaar wat
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2011, 22:44:38 »
Met die hond moet je subiet naar de dierenarts.

Eigenlijk een vreemde vervorming die er ook bij die ene biker was. Met welke instelling kom die zo naar voren eigenlijk?

Tsja ik vind het niet de beste portretlens en je hebt er ook niet net iets heel grappigs mee weten te creëren in mijn ogen.

Nummer 5 vind ik echter weer wel heel mooi.

kdj4

  • Gast
zomaar wat
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2011, 22:30:38 »
Zomaar enkele foto's die ik deze maand heb gemaakt. de foto's hebben ook niks met elkaar te maken.

Foto 1 en 4 zijn gemaakt met een 50mm lens. foto 2, 3, en 5 met de 10-22.

Foto 1




Foto 2




Foto 3




Foto 4




Foto 5


Mvg
kees.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2011, 10:26:15 door kdj »