Auteur Topic: Micha's blauwe en grijze monster  (gelezen 15684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #110 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:13:38 »
Zaterdag m’n nieuwe auto opgehaald! Ik was stiekem al een tijdje aan het rondkijken en zoeken naar een winterautootje, maar toen ik deze tegen het lijf liep was ik toch wel verliefd. Wil dit zeggen dat dit mijn winterauto gaat worden? Nee, in tegendeel. Deze gaat net als de Panda niet in de winter gebruikt worden.

Ik heb de auto overgenomen van een vriend van het Autoweekforum, de eigenaar daarvoor ken ik ook via het Autoweekforum.

Maar wat is het nou? Een Citroen Visa Leader (stickers, lekker veel kunststof en een ander interieurtje) met 54.000 kilometers uit 1987.


SV1A1 by Micha Collection, on Flickr


SV1A2 by Micha Collection, on Flickr


SV1A3 by Micha Collection, on Flickr


SV1A4 by Micha Collection, on Flickr


SV1A5 by Micha Collection, on Flickr


SV1A6 by Micha Collection, on Flickr


SV1A7 by Micha Collection, on Flickr


SV1A8 by Micha Collection, on Flickr


SV1A9 by Micha Collection, on Flickr


SV1A10 by Micha Collection, on Flickr


SV1A11 by Micha Collection, on Flickr

Plannen: niet zoveel, vooral de linkerdeur aanpakken of vervangen. In het interieur zijn er een paar lampjes die niet helemaal lekker werken, net als het klokje. Contactslot en achterklepslot moeten vervangen worden. Kachelklep weer gangbaar maken. KVS vervangen (op aanraden van de vorige eigenaar).

Verder heel misschien nog ooit een rechter buitenspiegel plaatsen (toch handig in de Randstad) en verder heel veel rijden!
« Laatst bewerkt op: 5 november 2015, 20:09:54 door Micha D. »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #110 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:13:38 »

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #109 Gepost op: 18 september 2015, 18:11:28 »
Hij rijdt weer voortreffelijk, stoelen zitten lekker (na 350km nergens last van), lampen geven een bak licht waar je bang van wordt. Ik ben tevreden :).

Zo hoort dat ook, bij Monsters.



Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Guus74

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 457
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #108 Gepost op: 16 augustus 2015, 00:18:01 »
Mooie update weer , Micha. Alleen de dragrace moest Gerrit toch afleggen tegen een oude "dame"  ;)

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #107 Gepost op: 11 augustus 2015, 11:56:59 »
Grote update deze keer. Nu de bumpers er toch afwaren de bumpersteunen en omliggende delen maar meteen gespoten.


S29A1 by Micha Panda, on Flickr


S29A2 by Micha Panda, on Flickr


S29A3 by Micha Panda, on Flickr


S29A4 by Micha Panda, on Flickr

En dat ziet er dan zo uit.

S29A5 by Micha Panda, on Flickr


S29A6 by Micha Panda, on Flickr

Tussendoor ook de beugels van de achterbumper gespoten. Aan de voorkant had ik al eens gedaan, maar achter was er eentje in beduidend slechtere staat.

Aardig wat uurtjes schuren later.


S29A7 by Micha Panda, on Flickr

In de Hammerite (eerste laag)

S29A8 by Micha Panda, on Flickr

Toen de motorkap aan begonnen, daar zat ook flinke roest op.

S29A9 by Micha Panda, on Flickr

Schuren en afplakken
S29A10 by Micha Panda, on Flickr

Ik had een nieuwe spuitbus laten mengen op basis van een kleurmeting, maar die klopte niet helemaal…….. Kan dus weer opnieuw beginnen. Ben wel terug gegaan en heb inmiddels weer een nieuwe, of die goed is weet ik nog niet.

S29A11 by Micha Panda, on Flickr

Frontlip had ik vorig jaar al eens gedaan, maar ik was alles behalve tevreden, de verf liet los en op een plek kwam weer een beetje roest door, dus helemaal, volledig kaal gemaakt.

S29A12 by Micha Panda, on Flickr

Daarna antisteenslag erop en dan lak eroverheen. Het lijkt heel vlekkerig op de foto, in het echt is dat een stuk minder. Op de een of andere manier hechtte de kleur op de ene plek meer dan de andere. Ach, de bumper zit er toch grotendeels voor :).

S29A13 by Micha Panda, on Flickr


S29A14 by Micha Panda, on Flickr

Achterbumper er ook weer op (inclusief nieuwe, gespoten slotbouten).

S29A15 by Micha Panda, on Flickr

En de stoelen opnieuw opgebouwd. Origineel is het een band, bij mij nu dus twee.

S29A16 by Micha Panda, on Flickr


S29A17 by Micha Panda, on Flickr

Vervolgens een tuinkussen versneden en die er tussen gedaan voor extra comfort.

S29A18 by Micha Panda, on Flickr


S29A19 by Micha Panda, on Flickr


S29A20 by Micha Panda, on Flickr


S29A21 by Micha Panda, on Flickr

En van vrijdag op zaterdag ‘s nachts om 3 uur richting Zeeland getogen voor een fotomeeting.

S29A22 by Micha Panda, on Flickr


S29A24 by Micha Panda, on Flickr


S29A25 by Micha Panda, on Flickr


S29A26 by Micha Panda, on Flickr

Hij rijdt weer voortreffelijk, stoelen zitten lekker (na 350km nergens last van), lampen geven een bak licht waar je bang van wordt. Ik ben tevreden :).

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #106 Gepost op: 25 juli 2015, 17:01:35 »
Zo. Zomertijd. En zomer wil zeggen, grote klussen aanpakken. Om te beginnen had ik natuurlijk de grill al verwijderd en gespoten, daarbij kwam ik dit nog tegen.

S28A1 by Micha Panda, on Flickr

Goed kaal gemaakt en in de hammerite gezet.

S28A2 by Micha Panda, on Flickr

Dan de motorkap, deze wou ik eigenlijk alleen in de tectyl zetten, maar ik kwam dit randje tegen. Normaal zie je het niet, maar nu dus wel. Snel maar wat aan gedaan.
S28A3 by Micha Panda, on Flickr


S28A4 by Micha Panda, on Flickr


S28A5 by Micha Panda, on Flickr


S28A6 by Micha Panda, on Flickr


S28A7 by Micha Panda, on Flickr


S28A8 by Micha Panda, on Flickr

Omdat hierna m’n blauwe lak op was maar aan iets anders begonnen. Strippen!

S28A9 by Micha Panda, on Flickr

En vervolgens beugels loshalen, schuren met Scotch-Brite (een soort schuurpapier voor kunststof, met een hele fijne textuur waardoor je in de poriën van het kunststof kunt schuren zonder dat de textuur van het kunststof weg gaat), daarna ontvetten en in de kunststofprimer. Vervolgens aflakken totdat het gedekt is.

S28A10 by Micha Panda, on Flickr

Toen de achterbumper eraf getrokken. Toen ik de beugels wou loshalen liep ik tegen een probleem aan. Dat ging namelijk niet. De bouten waren volledig vastgeroest op de moeren en daar was met geen dopsleutel of griptang iets aan te doen. Na een aantal keer proberen waren de moeren rond ipv zeshoekig en was het dus helemaal verloren.

Dan maar de spiegels doen. Zelfde principe als de bumper.

S28A12 by Micha Panda, on Flickr


S28A13 by Micha Panda, on Flickr

De volgende dag met m’n vader en een slijptol de bouten afgeslepen, een helse klus geweest, maar het is gelukt zonder de bumper te slopen. Dus, wederom schuren, kunststofprimer en lak!

S28A14 by Micha Panda, on Flickr


S28A15 by Micha Panda, on Flickr


S28A16 by Micha Panda, on Flickr

En even losjes erop gehangen. Moest nog nieuwe slotbouten halen uiteraard. Daarnaast moeten de steunen nog in de lak en wil ik de randjes aan de zijkant nog lakken in dezelfde kleur als de bumper.

S28A17 by Micha Panda, on Flickr

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #105 Gepost op: 9 juli 2015, 22:31:06 »
Om je bumpers weer mooi zwart te krijgen, schijnt gekookte lijnzaad olie ideaal te zijn.
Schijnt stukken beter te zijn dan die bumper sprays.

Je moet alleen niet de gebruikte doeken in een tasjes stoppen, maar in het water leggen.
Schijnt spontaan te willen ontbranden.

Enkele jaren geleden heb ik destijds via het volvoforum ook lijnzaadolie ontdekt. Ik maak er indien nodig nog altijd gebruik van. Goed spul. Knapt er direct en zeer langdurig van op.

Aanrader! Een flesje kost een paar euro bij de bouwmarkt.

Ik hang de gebruikte doekjes altijd uitgehangen op.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #104 Gepost op: 9 juli 2015, 22:24:09 »
Ik heb al 100.000 tips gekregen, maar ik ga ze toch spuiten ;D. Ik wil ze namelijk niet zwart hebben of welke kleur daar ook uit komt. Ik wil ze dezelfde kleur als de zijkant hebben. Je moet gewoon zorgen dat je het goed voorbereid. Schuren met Scotch-Brite, goed ontvetten, kunststofprimer, aflakken. Dan gaat het echt wel goed.

Offline poziloc

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #103 Gepost op: 8 juli 2015, 21:53:13 »
Om je bumpers weer mooi zwart te krijgen, schijnt gekookte lijnzaad olie ideaal te zijn.
Schijnt stukken beter te zijn dan die bumper sprays.

Je moet alleen niet de gebruikte doeken in een tasjes stoppen, maar in het water leggen.
Schijnt spontaan te willen ontbranden.

Ik zou zeggen, google er maar even naar.

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #102 Gepost op: 7 juli 2015, 21:35:01 »
Ik had al een mailtje gestuurd naar een pinstriper, wil graag een dun randje zwart en bovenop zilver. Krijg je een beetje hetzelfde idee als het logo achter.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #101 Gepost op: 7 juli 2015, 21:16:26 »
Voor je logo zou ik anders eens bij een wrapper langs gaan. Die geven je vast wel gratis een lapje wat ze over hebben (is mij ook al meerdere keren gelukt). Kun je dat er misschien wel mooi op krijgen. (dus uitsnijden in de juiste vorm). (kun je zo vaak proberen als je wil.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #100 Gepost op: 7 juli 2015, 21:14:48 »
Leuk is dat inderdaad. Willen ze af en toe wel eens doen. Wij waren laatst bij een spuiter om navraag te doen voor wat kleine krasjes (niks ergs maar we ergerde ons eraan. Bij handvatten en dergelijke).
Kregen een potje verf en tips over hoe we het het beste konden bijwerken. Daar hoefden we toen ook niet voor te betalen. Zijn uitleg: Materiaal kost hem toch nauwelijks wat in zo'n klein potje. Pas als het nog gemengd had moeten worden had hij wat gevraagd aangezien het manuur dan veel kost voor hem.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #99 Gepost op: 7 juli 2015, 18:09:53 »
Jij hebt trouwens wel een luxe uitvoering, want met achterwisser. Had ie van mij niet.
Jaja, en hoofdsteunen! En verstelbare rugleuningen ;).

Al even dit draadje niet meer gezien, maar nu dus even wat achterstand ingehaald. Vooral de foto's van het interieur zonder de voorstoelen vond ik wel treffend. Op die manier zou zo'n Fiat ook wel wat voor mij zijn. Ben de afgelopen weken bezig geweest een nieuwe leasebak te kiezen, maar met mijn lengte (+2m) valt dat niet mee. Dit zou een ideale oplossing zijn, al denkt de baas daar waarschijnlijk anders over ;-)
Maar leuk om zo het hele project te volgen. Ga door!

Groeten,
J@@P
Thanks Jaap! Ben zelf ook 1,93, past allemaal precies :D.

Gaat lekker kerel!
Bedankt man :)!

Gisteren m'n eerste echte vakantiedag, dus aan de slag gegaan.

Grille eraf, hij stond onderaan te ver naar voren dus dat moest anders.

Hoe het was

S27A1 by Micha Panda, on Flickr


S27A2 by Micha Panda, on Flickr


S27A3 by Micha Panda, on Flickr

De aan de achterkant een aantal randjes weggesneden. Vervolgens de grille meegenomen en naar een spuiter toe gereden. Daar gevraagd hoeveel het zou kosten om hem te laten spuiten. Toen kreeg ik een stuk Scotch-Brite in m'n handen gedrukt en moet ik hem daarna ontvetten. Vervolgens spoot hij er een laag primer overheen en kon ik weer vertrekken? Wat het kostte... niets :good:. Waar vind je dat nog! Dus thuis aan de slag gegaan met de spuitbus die ik nog had staat!


S27A4 by Micha Panda, on Flickr


S27A5 by Micha Panda, on Flickr


S27A6 by Micha Panda, on Flickr

:D! Nu nog iets bedenken voor het logo!

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #98 Gepost op: 7 juli 2015, 14:18:29 »
Gaat lekker kerel!


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #97 Gepost op: 7 juli 2015, 11:06:21 »
Al even dit draadje niet meer gezien, maar nu dus even wat achterstand ingehaald. Vooral de foto's van het interieur zonder de voorstoelen vond ik wel treffend. Op die manier zou zo'n Fiat ook wel wat voor mij zijn. Ben de afgelopen weken bezig geweest een nieuwe leasebak te kiezen, maar met mijn lengte (+2m) valt dat niet mee. Dit zou een ideale oplossing zijn, al denkt de baas daar waarschijnlijk anders over ;-)
Maar leuk om zo het hele project te volgen. Ga door!

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #96 Gepost op: 7 juli 2015, 10:43:04 »
Jij hebt trouwens wel een luxe uitvoering, want met achterwisser. Had ie van mij niet.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #95 Gepost op: 7 juli 2015, 10:37:35 »
Ah ja, dat is waar ook. Ik was even in de war met die 7. Ik haalde het door elkaar. De 750 was inderdaad de opvolger van de 34. Is ook alweer een jaar of 25 geleden. :lolk:
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #94 Gepost op: 7 juli 2015, 08:38:38 »
Een 34 zal dat geweest zijn! Ook leuk hoor, maar wel een stukje langzamer. Al reed ik laatst in een 34 die net zo snel was als mijn 45. Was heel goed ingereden denk ik, kan net het verschil maken. De 750, opvolger van de 34 schijnt nog langzamer te zijn dan de 34 :D.

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #93 Gepost op: 6 juli 2015, 23:18:49 »
Hahaha, nee, zeker niet economisch te verantwoorden, maar zo leuk om te lezen én te zien hoe iemand hiermee om kan gaan.

Ja, inderdaad de 1000 fire is de opvolger van de 45. De moeder van een vriend van mij had destijds de 37. Dat was echt wel een stapje terug.... ;)
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #92 Gepost op: 6 juli 2015, 23:15:10 »
Thanks! Leuk om te lezen. Een 1000 Fire is ook erg leuk, eigenlijk de opvolger van de mijne. Zwart staat dan toch wel chique hè ;). Met Italia a Zandvoort ook wel een paar nostalgische verhalen gehoord inderdaad, erg leuk.

Vind het klussen ook gewoon erg leuk hoor, economisch is het natuurlijk niet te verantwoorden, maar ach ;).

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #91 Gepost op: 6 juli 2015, 23:12:18 »
Man, ik zie nu pas dit topic. Wat een fantastisch verhaal zeg!!!! Wat een werk en dat voor een Panda  ;)

Mijn eerste auto was een Panda. Een tweedehands '89-er met een 1000 cc fire motor. Een zwarte. Wat was ik hier trots mee zeg. Ik krijg weer dat gevoel terug na het lezen van je relaas. Heerlijk.

Dat ding stond zo mooi in de zwarte lak, dat de ondergaande zon te tegemoet scheen in de motorkap en de straatlantaarns hierin weerkaatsten. Echt geweldig. Ben nog met dat ding de Duitse Autobahn opgeweest. Ging erg goed. Vooral berg af ging het erg hard.  :D

Heb hem destijds na twee of drie jaar denk ik weggedaan vanwege een rotte koppeling, koelvloeistoflekkage of -verbruik en olielekkage en -verbruik. Ben nu eenmaal niet zo erg handig..... ;)
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #90 Gepost op: 5 juli 2015, 13:22:56 »
Laatste tijd erg druk geweest, dus even een inhaalslag :).

Bij de Ikea is het altijd lastig een passend parkeervak te vinden…

S26A1 by Micha Panda, on Flickr

In Haarlem gelukkig niet…

S26A2 by Micha Panda, on Flickr

En weer even serieus. Eindelijk een setje originele platen voor m’n auto, zitten vast met klittenband en kunnen er dus eenvoudig op en af :). Leuk voor evenementen vooral.

S26A3 by Micha Panda, on Flickr


S26A4 by Micha Panda, on Flickr

En ook een origineel dealerstickertje laten printen! Gaat mooi over de krassen die in de achterklep zaten.

S26A5 by Micha Panda, on Flickr

Paar weken geleden iemand anders met een Panda op bezoek gehad. Een volledig kale Panda 34 tov. Een ‘luxe’ 45, verschil is niet zo groot :P.

S26A6 by Micha Panda, on Flickr


S26A7 by Micha Panda, on Flickr

En m’n broer en ouders nog even op bezoek gehad.

S26A8 by Micha Panda, on Flickr

Samen met de leenauto van m’n ouders.

S26A9 by Micha Panda, on Flickr


S26A10 by Micha Panda, on Flickr


S26A11 by Micha Panda, on Flickr

En op Italia à Zandvoort een paar plaatjes

S26A12 by Micha Panda, on Flickr


S26A13 by Micha Panda, on Flickr


S26A14 by Micha Panda, on Flickr

Toen zag ik een bericht voorbij komen dat er een Panda in mijn kleur op de sloop stond. De eigenaar van de beige Panda is toen die kant op gereden en heeft een aantal onderdelen voor mij meegenomen.

Nieuwe bestuurdersdeur

S26A15 by Micha Panda, on Flickr

Zit wel een deukje in, maar die komt er wel uit.

S26A16 by Micha Panda, on Flickr

Verder volledig roestvrij in de hoeken, alleen op de onderkant in het midden zit een roestplek. Ga ik nog aanpakken.

S26A17 by Micha Panda, on Flickr

En een achterklep voor een goede prijs, kon ik niet laten liggen.

S26A21 by Micha Panda, on Flickr

 
S26A23 by Micha Panda, on Flickr

Nieuw hemeltje, want die van mij is helemaal vergaan.

S26A25 by Micha Panda, on Flickr

En als laatste.

S26A26 by Micha Panda, on Flickr


S26A27 by Micha Panda, on Flickr

Meteen gisteren de stoelen gestript, bekleding er helemaal af en gewassen (in de badkuip met lauw water). Kwam een zooitje troep vanaf. Een stoel is qua rugleuning flink vergaan, dus daar moet ik een van m’n eigen stoelen voor opofferen, dan kan ik van 4 stoelen 2 of 3 goede maken.

En dit weekend de hele oprit van nieuw grind voorzien, dus de Panda kan weer in de garage :)!

S26A28 by Micha Panda, on Flickr

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #89 Gepost op: 24 mei 2015, 23:25:26 »
Thanks beiden! Ja het begint wel een pittig autootje te worden :D (op zicht dan 8)).

Vandaag nog even een stukje gereden en wat foto's gemaakt.


S23A1 by Micha Panda, on Flickr

En meteen even gekeken hoe het eruit ziet met gespoten grille. Vind het persoonlijk wel (iets) mooier staan, binnenkort maar even bij een prof vragen of dit een beetje te spuiten is en hoe het beste, want heb geen zit dat de verf er na twee weken weer af bladdert.

S23A2 by Micha Panda, on Flickr

Offline drielletje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #88 Gepost op: 24 mei 2015, 00:17:31 »
Geweldig contrast met die AMG op de achtergrond, cool project. Ik
blijf hem volgen, succes met het voltooien van dit icoontje. Gr Sander

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #87 Gepost op: 24 mei 2015, 00:02:11 »
Stoer! Je toetert en flitst nu al die trage Audi's en BMW's voor je van de weg af  :D :D

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Micha's blauwe monster
« Reactie #86 Gepost op: 23 mei 2015, 21:53:59 »
Zo. Na weken wachten dan eindelijk mijn pakketje uit Frankrijk binnen!!

Dus vrijdagmiddag direct aan de slag gegaan.

S23A1 by Micha Panda, on Flickr

Frontje strippen. Moest wel de popnagels van de originele grille uitboren, maar dat ging allemaal goed :).

S23A2 by Micha Panda, on Flickr

En schoon gemaakt

S23A3 by Micha Panda, on Flickr

Kale plekken in de hammerite gezet

S23A4 by Micha Panda, on Flickr

Tectyl erover en de boel vastzetten.

S23A5 by Micha Panda, on Flickr

Kabels getrokken en alles vast gesoldeerd

S23A6 by Micha Panda, on Flickr

En dan zit hij :D!

S23A7 by Micha Panda, on Flickr

Nu nog aangesloten op groot licht, maar ik ga een paneeltje 3D printen waar de schakelaar van de breed- en verstralers apart inkomen met controlelampje.

S23A8 by Micha Panda, on Flickr